„Dependenţi de Adrenalină“: Podiumul primei etape RoSBK 2015 şi pregătirea următoarelor, cu Ionuţ Mistode şi Adrian Petrovici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ionuţ Mistode, organizatorul RoSBK, şi Adrian Petrovici, câştigătorul clasei Rookies 600 FOTO Sever Gheorghe
Ionuţ Mistode, organizatorul RoSBK, şi Adrian Petrovici, câştigătorul clasei Rookies 600 FOTO Sever Gheorghe

Un nou sezon Romanian Superbike a luat startul weekendul trecut, pe circuitul de la Serres, Grecia. Ca în fiecare an, piloţii români şi-au pregătit motocicletele, s-au antrenat şi au pornit la drum încrezători. Ionuţ Mistode, organizatorul RoSBK, şi Adrian Petrovici, câştigătorul clasei Rookies 600, la prima etapă a campionatului de anul acesta, au venit în studioul Adevărul Live, vineri, de la ora 14.99

Cei doi sportivi au luat parte la o nouă ediţie „Dependenţi de Adrenalină“, moderată de Iuliana Dima, în care au dezbătut desfăşurarea primei etape de anul acesta şi cine au fost preferaţii podiumului, calendarul competiţional 2015 - care vine cu mai multe etape pe circuit românesc, dar şi una la Misano, în septembrie, performanţe, echipe noi, realizări şi schimbări în motociclismul românesc de viteză.

Declaraţii din cadrul emisiunii:

Ionuţ Mistode: Etapa de la Serres a fost una mai grea, din cauza vremii, primele zile au fost cu ploaie. A fost dificil pentru că nu toţi piloţii aveau cauciucuri de ploaie. În ce priveşte organizarea, regulamentul s-a schimbat puţin faţă de anii trecuţi şi încercăm să aducem mai mulţi piloţi la start, să creăm clase noi. Din păcate, la cea de 400 încă nu au  apărut piloţi.

image

Ionuţ Mistode, pilot ASL Racing şi organizator RoSBK. FOTO: Sever Gheorghe

Adrian Petrovici: Pentru mine a fost un început bun, mai greu a fost cu motocicleta pe care tocmai mi-am luat-o şi a fost pentru prima dată când am concurat pe ploaie. La cursă mi-a plăcut faptul că am avut foarte mulţi piloţi străini, am avut ce să învăţăm. Eu am început acum doi ani, la Pannonia, tot la 600, unde am ieşit pe locul IV, iar anul trecut m-am dat la ultimele două etape din RoSBK, pe Motor Park, unde am obţinut locurile II şi III. Asta m-a încurajat să vreau să văd unde îmi este locul în campionat.

„Pentru a participa la curse mi-am lăsat jobul, nu aş fi avut cum să mă împart altfel.“ Adrian Petrovici

image

Adrian Petrovici, pilot motociclism viteză. FOTO: Sever Gheorghe

Am început cu motociclismul de stradă, am fost văzut de câţiva prieteni mai experimentaţi, care m-au încurajat să merg la curse. Am mers la Pannonia, mi-a plăcut şi iată-mă anul acesta. Particip pe cont propriu, ajutat financiar doar de câţiva prieteni.

Ionuţ Mistode: Echipa este foarte importantă pentru un pilot. Anul trecut am mers şi eu fără echipă. În toamnă mi s-a oferit şansa de a participa într-o echipă în care să ţi se asigure cheltuielile. Încercăm să ajungem la un nivel mai ridicat decât până acum, tindem spre un campionat mondial. Mă bucură să văd că în România au apărut astfel de echipe, se datorează probabil faptului că avem un circuit acum.

Ca noutăţi, anul acesta vom avea trei etape în România, una dintre ele va avea loc peste două săptămâni, pe Motor Park, va fi destinată doar începătorilor. Pentru cei avansaţi vom face o cursă de anduranţă, urmând ca în toamnă să existe încă două etape, la care să participe toate clasele. Am introdus şi o etapă la Misano, în Italia, cu costuri de deplasare reduse  şi vom mai organiza o cursă în vară, pe Motor Park, pentru biciclete, pe circuit, care să dureze toată noaptea, să fie o cursă maraton. Vrem să facem un festival pe două roţi.

Adrian Petrovici: Înainte de motociclism am făcut VTM şi karting. Costurile sunt cam aceleaşi, doar că nivelul de adrenalină este mai mare la cursele moto. Am participat la curse drag, de unde am luat acele plecări de pe loc despre care toată lumea vorbeşte, asta m-a ajutat şi m-a împins puţin mai în faţă. Raliul mi-a arătat foarte mult cum este cu trasele şi virajele.

Voi rămâne în RoSBK, la toate etapele, cu siguranţă, însă, dacă se va ivi ocazia să merg pe Motor Park, atunci când va fi Campionatul Naţional de Viteză, poate voi încerca.

Ionuţ Mistode: În ce priveşte Campionatul Naţional, concurenţa nu poate decât să ajute, atât cea de organizare, pentru că vor fi două campionate concurente, care vor ajuta motorsportul românesc, cât şi concurenţa pe circuit - este benefică atunci când ai cu cine să te lupţi, ai de la cine să înveţi şi tocmai pentru asta am decis să organizăm şi în afara ţării, unde apar şi alţi piloţi, cu altă experienţă, practic, concurenţii nu se vor lupta doar între ei.

Este într-adevăr o chestiune de buget, dar cei care vor să avanseze cred că vor merge în continuare pe circuitele din afara ţării, acolo unde organizăm etape.

„Fiecare circuit are particularităţile lui şi este bine să nu rămâi la unul singur, pentru că începi să stagnezi la un moment dat.“ Ionuţ Mistode

Împreună cu Cătălin Cazacu am iniţiat o şcoală de pilotaj, încă nu am desfăşurat nicio etapă de pregătire pentru că nu ne-a permis vremea, dar intenţionăm ca în perioada următoare să căutăm elevi pentru a-i pregăti.

În funcţie de cum se va dezvolta motociclismul în România vom şti cum vor fi următorii ani RoSBK. Sperăm că odată cu inaugurarea Motor Park şi a circuitului de la Târgu Mureş, care poate va fi gata într-un an, doi, vor veni mai mulţi piloţi şi spectatori la curse în România.

„Dependenţi de Adrenalină“: Podiumul primei etape RoSBK 2015 şi pregătirea următoarelor, cu Ionuţ Mistode şi Adrian Petrovici 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite