PROFIL Luminiţa Gheorghiu, o mamă diabolică în filmul premiat cu trofeul de aur la Berlin
0„Cred că dacă există o valoare în ce faci, ea vorbeşte singură. Dacă mai vorbeşti şi tu, bruiezi. Cred că aşa e structura mea, n-o fac cu o intenţie anume: las rezultatele să vorbească“, a povestit actriţa, pentru „Adevărul“, la o zi după premierea de la Berlin.
Actriţa interpretează rolul unei mama posesive în pelicula „Poziţia copilului", de Călin Peter Netzer, care a primit Ursul de Aur sâmbătă seară, la Festivalul de Film de la Berlin. Filmul va intra în cinematografele româneşti pe 8 martie.
„Luminiţa Gheorghiu străluceşte în rolul unei mame posesive care începe să se precipite atunci când fiul ei adult accidentează un copil”, a scris prestigioasa publicaţie „The Hollywood Reporter“ despre actriţa care, la Berlinală, a fost în competiiţie cu Juliette Binoche şi Catherine Deneuve. Premiul pentru cea mai bună interpretare i-a revenit, însă, actriţei Paulina García pentru rolul din filmul chilian „Gloria“, de Sebastián Lelio. „Premiul pentru interpretare a fost şi al nostru, al Luminiţei Gheorghiu. Ne-a încurcat puţin regulamentul festivalului, fiindcă dacă filmul obţine Ursul de Aur, nu poate obţine şi un alt premiu“, a explicat producătoarea Ada Solomon la întoarcerea în ţară.
„Cineva ar trebui să îi dea un Oscar“
„Cred că cineva ar trebui să îi dea un Oscar pentru toate filmele făcute. Cred că este o mare actriţă. Dacă nu s-a întâmplat să fie premiată acum la Berlin, poate să se întâmple la un alt festival, într-o altă configuraţie”, a declarat şi regizorul Cristi Puiu pentru Mediafax.
În filmul „Poziţia copilului“, Luminiţa Gheorghiu (63 de ani) este pilonul în jurul căruia se învârte întreaga acţiune, într-o partitură dificilă a unei mame orbite de prea multă dragoste pentru fiu. Personajul ei poate intra în istoria cinematografului românesc ca una dintre cele mai memorabile interpretări feminine.
Luminiţa Gheorghiu FOTO Reuters
În filmul „Poziţia copilului“, Luminiţa Gheorghiu (63 de ani) este pilonul în jurul căruia se învârte întreaga acţiune, într-o partitură dificilă a unei mame orbite de prea multă dragoste pentru fiu. Personajul ei poate intra în istoria cinematografului românesc ca una dintre cele mai memorabile interpretări feminine. Actriţa a devenit cunoscută în film cu rolul din „Moromeţii“ (1988), regizat de Stere Gulea, unde a jucat alături de Victor Rebengiuc. Luminiţa Gheorghiu este şi unul dintre puţinii actori români care deţin o distincţie internaţională ca cea a Asociaţiei Criticilor de Film de la Los Angeles, pentru rolul asistentei din filmul „Moartea domnului Lăzărescu“, în regia lui Cristi Puiu.
Deşi a jucat inclusiv alături de Juliette Binoche şi Isabelle Huppert în două dintre filmele multipremiatului regizor austriac Michael Haneke, Luminiţa Gheorghiu e modestă, discretă. „Cred că dacă există o valoare în ce faci, ea vorbeşte singură. Dacă mai vorbeşti şi tu, bruiezi. Cred că aşa e structura mea, n-o fac cu o intenţie anume: las rezultatele să vorbească“, a povestit actriţa, pentru „Adevărul“, la o zi după premierea de la Berlin.
„Am avut emoţii pe covorul roşu de la Berlin din cauza pantofilor cu toc. Nu mai purtasem de multă vreme. Dar am trecut testul cu brio“, glumeşte Luminiţa Gheorghiu. Lucrul pe care şi-l doreşte mult este ca publicul român să vină să vadă filmul în cinematografe: „Sper ca într-o zi, sălile să fie pline şi la filmele româneşti“.
O fire perfecţionistă şi analitică, Luminiţa Gheorghiu mai spune că singurul moment când a lăsat garda jos şi n-a filtrat emoţia a fost cel când a păşit pe covorul roşu de la Berlinală: „Am avut emoţii din cauza pantofilor cu toc. Nu mai purtasem de multă vreme. Dar am trecut testul cu brio“, glumeşte. Lucrul pe care şi-l doreşte mult este ca publicul român să vină să vadă filmul în cinematografe: „Sper ca într-o zi, sălile să fie pline şi la filmele româneşti“.