Fără room service? Decizia care poate schimba industria hotelieră
0The Hilton Midtown, cel mai mare hotel din New York, renunţă, în august, la o parte din serviciile dedicate clienţilor. Conducerea complexului a decis să excludă room service-ul de pe lista facilităţilor, hotărâre care, cel mai probabil, va face valuri în industria hotelieră, relatează „Daily Mai“.
Purtătorul de cuvânt al hotelului american a declarat că, la sfârşitul sezonului estival, The Hilton Midtown va renunţa la room service-ul pentru oaspeţi.
Acelaşi reprezentat oficial a motivat decizia companiei, argumentând că nevoile, dorinţe şi stilul de viaţă al clienţilor s-au modificat, iar room service-ul nu mai corespunde cerinţelor pieţei.
În 2012, room service-ul a reprezentat doar 1.2 % din totalul veniturilor încasate de hotelieri, adică cu 0.1% mai puţin decât în 2011, potrivit unui sondaj realizat de compania PKF Hospitality Research.
Analiştii susţin că oamenii nu mai sunt interesaţi de room service şi din cauza preţurilor foarte mari impuse de administratorii din industrie. Spre exemplu, la The Hilton Midtown, unde închirierea unei camere costă 200 de dolari, o omletă comandată prin room service ajunge la 75 de lei, în timp ce, pentru o salată, oaspeţii trebuie să plătească aproximativ 85 de lei. La preţul din meniu, turiştii sunt nevoiţi să mai adauge o taxă de 15%. De aceea, clienţii preferă să-şi comande mâncarea din altă parte.
„Într-un oraş în care firmele de catering sunt valabile 24 din 24 de ore, room service-ul a devenit inutil“, susţine Henry Harteveldt, un analisat din industria turismului. Acesta a explicat pentru postul de televiziune NBC că administratorii trebuie să gândească oferte care să satisfacă cerinţelor turiştilor.
The Hilton Midtown, cel mai mare hotel din New York FOTO Facebook
Pentru a înlocui room service-ul, grupul executiv de la The Hilton Midtown a hotărât să deschidă o cafenea cu autoservire numită Herb n’ Kitchen. „Această decizie le va readuce administratorilor o parte din sumele de bani pe care le-ar putea pierde în favoarea altor localuri“, explică Henry Harteveldt decizia luată de colosul din industria hotelieră. Totuşi, acesta crede că The Hilton Midtown îşi va pierde titlul de „full service“ (servicii complete), având în vedere că nu va mai exista room service-ul.
Deşi administratorii au luat această decizie analizând comportamentul oaspeţilor, unii turişti au fost complet nemulţumiţi de hotărârea lor.
„Vor scoate cu totul din joc factorul uman. Renunţarea la room service va duce la ceea ce eu numesc catering de duzină“, a declarat Michael Henry, un scriitor american. Aceeaşi părere o are şi Maria-Chiara Della Valle, un inginer din Marea Britanie. Tânăra consideră că room service-ul este unul dintre principalele atribute ale hotelului american şi că, în lipsa acestuia, este decisă să nu mai revină la The Hilton Midtown.