Test Drive Mercedes-Benz E220d All Terrain

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mercedes Benz E220 CDI All Terrain
Mercedes Benz E220 CDI All Terrain

Mercedes-Benz este în acest moment, probabil, cel mai exuberant constructor din zona premium. Păi a venit cu un rival pentru X6, a ţinut aproape cu GLC Coupe de BMW X4, are un pick-up în ofertă şi are un rival şi pentru Audi A6 Allroad. Să vă mai spun de un S Class Cabrio?

Astăzi ne oprim la E Class All Terrain. Cineva, cândva, acolo la ei, nu aici la noi... spunea într-un studiu că cei care optează pentru un crossover sunt persoane care nu au o identitate sexuală bine definită. Probabil, acel studiu este renegat de creator astăzi.

Aşadar un E Class cu un ADN uşor modificat genetic. Spre deosebire de un T Modell, versiunea All Terrain propune un pachet estetic care aduce o infuzie de robusteţe. O parte frontală care epatează cu grila afişată de SUV-urile companiei, grila cu două bare orizontale solide care îmbracă steaua Mercedes-Benz. Apoi avem un spoiler faţă care în zona inferioară este compus dintr-un plastic negru mult mai andurant când vine vorba de contactul cu natura, plastic care se regăseşte şi sub forma unor ”overfendere” discrete pe aripi, în zona inferioară a pragurilor şi spoilerului spate. Dacă mai adăugăm şi ornamentele care sugerează prezenţa unor scuturi, ai în faţă un model care migrează vizual de la un combi elegant pregătit a devora secţiuni de autostradă spre un break care îţi doreşte să-i ofere proprietarului posibilitatea de a admira peisajele din primul rând.

E Class All Terrain te obligă la un mic examen, unul de depăşire a unor limite mentale. Ai în faţă un break de 5 metri lungime, cu o finisare impecabilă, cu un interior care te alintă, dar un model nu refuză aventura. Totuşi să nu ne imaginăm că este un G Class.

All Terrain câştigă puţin la nivelul gărzii la sol, spre deosebire de un E Class T Modell, doar din simplul fapt că vine în echiparea de serie cu jante de 19 inch şi pneuri cu talon de 45. Apoi la nevoie, selectarea modul All Terrain al sistemul de suspensie pneumatică AIR BODY CONTROL îţi permite creşterea gărzii la sol cu 20 mm. De reţinut că modul All Terrain este decuplat automat dacă se depăşeşte o viteză de 35 km/h.

Evident, modul de rulare în off-road vine cu o calibrare specială pentru sistemul ESP şi ASR. Experienţa la volan este aproape identică cu cea dintr-un E Class, cu amendamentul că parcă priveşti lumea o idee mai de sus. Există un mic tangaj al caroseriei pe setările orientate spre confort, dar este unul discret. Suspensia pneumatică, nu doar creşte garda la sol, o şi micşorează pentru o eficienţă aerodinamică sporită, atunci când este nevoie.

Deşi pe spatele modelului scrie 220d, sub capotă ave un propulsor nou de 1.950 cmc care dezvoltă 194 CP la 3.800 rpm şi 400 Nm între 1.600-2.800 rpm. Un motor uşor zgomotos la viteze reduse şi ralanti, după care zgomotul aerodinamic şi la rulare îl acoperă. Cutia automată cu 9 trepte îţi învaţă stilul de condus, şi după o perioadă uiţi că mai există. Am rămas puternic impresionaţi de consumul mediu extraurban, cei drept eram şi noi relaxaţi, dar 3,1 litri pentru un model de 5 metri şi aproape 2 tone... este o valoare impresionantă. În modul All Terrain, maşina se transformă într-un agregat care poate depăşi obstacole imposibile pentru un break clasic, dar nu trebuie să fii prea aventuros pentru că în offroad eşti limitat de consolele faţă/ spate. Sistemul 4 Matic reuşeşte să menţină o ţinută neutră, la limită veţi avea de menţinut un echilibru între subvirare şi supravirare. Dar pe un covor de toamnă cu macadam şi frunze am găsit ascuns un spirit ludic în acest E Class. Sincer? Probabil cea mai plăcută surpriză din curtea Mercedes-Benz din ultima vreme. 

FOTO: Mihai Dăscălescu

Mercedes-Benz E220d All Terrain

Motor – turbo diesel, L4, 1.950 cmc, 194 CP@ 3.800 rpm, 400 Nm@1.600-2.800 rpm. / Transmisie – cutie automată 9 trepte, tracţiune integrală permanentă / Performanţe – 231 km/h v. max, 0-100 km/h în 8 secunde / Portbagaj – 670 litri / Rezervor – 66 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.947/ 1.861/ 1.497, ampatament – 2.939/ Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 6,8 litri/ 100 km / Preţ de bază– 51.020 euro cu TVA inclus 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite