Exclusiv De ce e Dacia o marcă extrem de vândută în Europa de Vest. Mihai Bordeanu, director general Dacia: „Avem o rețetă inimitabilă”

0
Publicat:

Conform celor mai recente date ale ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România) și ACEA (Asociația Constructorilor Europeani de Automobile), Dacia are o creștere spectaculoasă a vânzărilor în Uniunea Europeană în primele șapte luni, 4,6% comparativ cu perioada similară din 2023.

Dacia are succes pe piețele europene FOTO arhiva Adevărul
Dacia are succes pe piețele europene FOTO arhiva Adevărul

Creșterea Dacia e mai mare decât creșterea înregistrată la nivelul Uniunii Europene privind vânzările tuturor mărcilor. Mai mult, creșterea Dacia este procentual peste cea a grupului Volkswagen. „Adevărul” a vorbit cu Mihai Bordeanu, directorul general Dacia, despre motivele pentru care Dacia, cea mai cunoscută marcă românească peste hotare, se vinde constant atât de bine în Uniunea Europeană și implicit în Europa de Vest.

„Succesul comercial al mărcii Dacia se explică prin „rețeta” noastră inimitabilă, perfect adaptată așteptărilor unei categorii largi de consumatori. Nu promitem mai mult decât suntem și nu suntem mai mult decât au nevoie, în mod real. Am reușit să identificam esențialul pentru clienții noștri, care sunt niște oameni foarte pragmatici. Si am reusit! Suntem, în mod tradițional, marca numărul unu pe piața din România, fiecare model al gamei fiind lider în segmentul său de piață. Suntem de asemenea și una din mărcile cu cea mai dinamică evoluție pe piața europeană în ultimii ani, evoluție susținută de raportul prestații/preț imbatabil pe care îl propun modelele noastre. Sunt mândru de asta și sunt convins că Noua Dacia Duster, produsă exclusiv în România, va contribui la consolidarea acestui succes!”, a declarat pentru „Adevărul” Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia.

Mihai Bordeanu, director general Dacia FOTO Renault România
Mihai Bordeanu, director general Dacia FOTO Renault România

În primele șapte luni ale acestui an, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate în total 6,5 milioane unități, o creștere cu 3,9% față de perioada similară din 2023.

România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 96.562 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 12,6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023.

În ceea ce privește constructorii de automobile, cu un procent de 4,6%, Dacia are o creștere mai mare față de producători de top, ajungând la 353.161 unități în primele șapte luni din acest an. Spre comparație, grupul Volkswagen a avut o creștere de doar 2,9%, iar autoturismele marca Ford au înregistrat în primele șapte luni din 2024 o scădere cu 17,6% a înmatriculărilor în Uniunea Europeană.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite