Comentariul săptămânii:O veste bună!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În sfârşit, avem o veste bună. În 2011, indiferent de scenariu, piaţa românească nu va mai scădea!

Adică ce a fost mai rău a trecut. Este concluzia unei mese rotunde la care au participat cei mai importanţi/competenţi 35 de executivi din businessul cu automobile. Prognoza este ca anul acesta piaţa de autoturisme noi să ajungă la 115.000- 120.000 de unităţi, marcând o creştere de până la 10% faţă de 2010.

La orizontul anului 2015, piaţa românească se previzionează la 150.000 de unităţi. Managerii din lumea auto afirmă că vom avea creşteri anuale modeste, dificil de obţinut. La acelaşi eveniment, a fost introdus un nou concept, capacitatea maximă a pieţii. Este un concept fundamentat odată cu apariţia crizei, menit să ofere responsabililor din industria auto, o previzionare realistă ce ţine cont de ce este posibil şi nu de visele/dorinţele unora sau altora. Aşa cum era de aşteptat, SUA au fost primele care au elaborat o asemenea analiză, urmată de Germania şi alte pieţe mature europene. Pentru noi este o premieră.

„Este clar că viteza de croazieră a pieţei româneşti de autoturisme este undeva la 300.000 de unităţi pe an. Problema este când vom ajunge acolo?", afirma Călin Popescu Tăriceanu, fost prim-ministru, dar şi un promotor al industriei auto naţionale cu o contribuţie importantă în proiectul Dacia şi una fundamentală în venirea lui Ford la Craiova. Este mai mult decât probabil ca cifra avansată să apară la orizontul anului 2020. Destul de trist, ne îndreptăm către concluzia că pieţei auto îi va trebui peste un deceniu să revină la nivelul-record din 2007!

Însă dincolo de ce poate ne-am dori sau am merita sau orice alt deziderat ne-am imagina, cifrele avansate sunt extrem de importante în viitorul dezvoltării domeniului auto. Dimensionarea reţelelor de dealeri, a investiţiei acestora sau dispunerea lor geografică se vor face plecând de la această capacitate. Cine va dori să dechidă un dealership, va trebui să-şi facă bine calculele înainte. Pentru că doar din vânzarea de maşini noi, s-ar putea să nu devină rentabil prea curând. 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite