Culisele mediatice ale Jocurilor Olimpice: locul unde bate „inima“ transmisiunilor care ajung în jurul lumii

0
Publicat:

Acesta este punctul final al viziunii noastre care a început acum trei ani și care reprezintă fără dubiu cel mai curajos concept de producție pe care l-am aplicat”. Nu sunt cuvintele celor din organizarea Jocurilor Olimpice, ci cele ale lui Scott Young, Group SVP Content, Production and Business Operations la WBD Sports Europe.

Eurosport și Max transmit, integral, Jocurile Olimpice
Eurosport și Max transmit, integral, Jocurile Olimpice

Warner Bros. Discovery, prin brandurile sale Eurosport și Max, a făcut de-a lungul ultimelor două săptămâni ca iubitorii sportului să poată urmări Jocurile Olimpice Paris 2024 mai în detaliu ca oricând. Cu 3.800 de ore în direct transmise prin intermediul platformei Max, competițiile au făcut deliciul fanilor, care au avut libertatea totală de a urmări orice probă de la Paris în orice moment.

Pe lângă competiția propriu-zisă, un punct central în transmisiunile Eurosport și Max au avut-o segmentele din studiouri, care au completat zilele pline de sport cu analize, interviuri și dezbateri despre probe. Aproape 100 de experți, foști sportivi de renume mondial și medaliați olimpic, au analizat și comentat alături de reporteri și prezentatori cele întâmplate la Paris de-a lungul Jocurilor Olimpice. Prin aceștia, fanii au avut parte de o experiență de vizionare care i-a adus mai aproape ca oricând de eroii lor și de fenomenul olimpic.

Marele Boris Becker (dreapta), la microfonul Eurosport, la Paris
Marele Boris Becker (dreapta), la microfonul Eurosport, la Paris

Renumitul Hotel Raphael din Paris a devenit pentru cele aproape trei săptămâni de transmisiuni centrul producțiilor WBD de la Jocurile Olimpice. WBD House, după numele său de pe perioada Jocurilor, găzduiește multiple studiouri folosite de echipe de producție din 11 țări – Marea Britanie, Suedia, Polonia, Italia, Finlanda, Norvegia, Spania, Franța, Germania, Danemarca și Olanda. În total, patru studio-uri și trei poziții pentru reporterii WBD sunt înconjurate de 23 de camere pe acoperișurile WBD House, de unde se pot vedea unele dintre cele mai cunoscute repere din Paris – Arcul de Triumf, Turnul Eiffel, La Defense, Sacre Coeur, Hôtel des Invalides, Grand Palais sau Pantheonul.

WBD House 1 JPG

Este o capodoperă din punct de vedere tehnic, care ne sprijină în misiunea noastră complexă de a oferi Jocurile Olimpice pe mai multe piețe, în mai multe limbi. Echipele noastre în direct au un centru de prezentare extraordinar de unde găzduiesc acoperirea noastră a Jocurilor Olimpice Paris 2024, stând deasupra acoperișurilor acestui oraș faimos și plin de farmec” spune Scott Young.

Cifrele sunt și ele impresionante. Pe parcursul Jocurilor Olimpice se vor produce 312 ore de transmisiune în direct din vârful WBD House, unde pe lângă reporteri și experți au fost și vor fi invitați peste 200 de sportivi și personalități. Într-o zi oarecare, 190 de membri din staff se află la studiouri pentru a asigura operarea lor. Peste 5000 de mese vor fi servite de-a lungul Jocurilor Olimpice, iar 78 de tone de echipament au fost ridicate pe acoperiș cu ajutorul macaralelor.

Mai mult decât orice, însă, studio-urile din WBD House aduc privitorii direct în inima Parisului prin priveliștea unică, și direct în mjilocul Jocurilor Olimpice, oferind detalii din spatele cortinei, analize amănunțite ale probelor olimpice și interviuri în direct cu experți, sportivi și personalități. Până și Bugs Bunny, celebrul personaj de benzi animate Looney Tunes, este implicat.

Abordarea a dat roade. La numai două zile de la Ceremonia de Deschidere, WBD a anunțat că numărul total de utilizatori unici pentru Paris 2024 pe platformele sale de streaming a depășit deja numărul pentru întreaga ediție a Jocurilor Olimpice din vara anului 2021. Lansarea recentă a Max, disponibil și în România încă de la debutul în Europa, a contribuit și el la acest succes.

WBD House 2 JPG

Jocurile Olimpice au fost un mare succes, după cum spune tot Scott Young: „Suntem bucuroși că cifrele ne arată că planul nostru a funcționat. Misiunea noastră a fost să acoperim Jocurile Olimpice într-un fel în care pot fi înțelese de fanii sportului, dar și de fanii unui anumit sport. Ele pot fi descoperite, vizionate și plăcute de oricine. Echipele noastre din mai multe departamente au muncit din greu pentru a se asigura că din momentul în care Jocurile Olimpice au început, oamenii se pot bucura de ele în orice fel doresc”.

Suntem încântați și cred că pentru toți cei care lucrează la aceste Jocuri este o recompensă fantastică să știe că oamenii se bucură de ele și le consumă în masă. Am dezvoltat o cultură în care lumea se bucură de Jocurile Olimpice în inima Parisului, pe acoperișurile care stau la șapte etaje deasupra străzilor, privind unele dintre cele mai cunoscute repere care au existat vreodată”.

Competițiile de la Paris 2024 continuă pe Eurosport și Max până pe 11 august. Ceremonia de Închidere, transmisă și ea în direct la Eurosport 1, va pune capăt Jocurilor Olimpice duminică de la ora 22.00.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite