Audienţele televiziunilor în 2017: Antena 1 nu mai ţine telespectatorii la fel de aproape fără „Mireasă pentru fiul meu“
0În anul care tocmai s-a încheiat, Pro TV a avut audienţe în creştere, în timp ce la Antena 1 au fost în scădere pe toate cele 3 categorii de public, la fel şi la Kanal D.
La nivel naţional, după media pe zi
Pro TV este tot numărul 1 în top, înregistrând chiar creşteri în audienţe anul trecut, comparativ cu 2016 – a crescut de la 680.000 de telespectatori la 730.000, arată Pagina de Media.
Antena 1 a rămas pe locul al doilea, însă cu mai puţini telespectatori, după media pe zi. Pagina de Media scrie că cel mai probabil tronsoanele din prima parte a zilei au „slăbit“ după ce postul a renunţat la reality-show-ul „Mireasă pentru fiul meu“. Astfel că de la 574.000 de telespectatori în 2016, Antena 1 a rămas în 2017 cu 475.000.
Şi Kanal D a pierdut telespectatori în 2017, însă scăderea este mai mică decât la Antena 1 - de la 416.000, la 384.000.
După media pe zi, la nivel naţional, România TV a fost a patra televiziune şi în 2016 şi în 2017. Televiziunea de ştiri a avut şi o creştere a mediei de telespectatori - 256.000 de persoane - şi s-a distanţat de rivalul Antena 3, aflat pe locul 5, însă cu creşteri minore.
Prima TV a reuşit să surclaseze Naţional TV în 2017, poziţionându-se pe locul 6 la nivel naţional, cu 116.000 de privitori. Televiziunea Română s-a aflat pe locul 8 în 2017, cu o scădere în audienţă (95.000 de telespectatori, faţă de 105.000 în 2016).
La nivel urban
Şi la oraşe, Pro TV rămâne pe primul loc, urmat de Antena 1 şi de Kanal D. Pro TV a crescut uşor de la un an la altul, ajungând la o medie de aproape 380.000 de orăşeni, în fiecare minut de difuzare. Antena 1 a fost în coborâre de la 295.000, media în 2016, la 240.000.
Supriza la oraşe este România TV (147.000), care a urcat peste Antena 3, dar la mică distanţă -143.000 la Antena 3, la fel la în 2016. Prima TV rămâne tot pe locul 6, urmat de Naţional TV.
La nivel comercial
Pro TV a avut şi publicul comercial (cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani din mediul urban) în 2017, cu 180.000 de telespectatori, în medie, în fiecare minut de emisie, crescând uşor faţă de anul precedent. Antena 1 a avut o scădere de la un an la altul (de la 131.000 la 113.000). Kanal D a avut în 2017 cifre la jumătate faţă de Antena 1 pe publicul comercial, acestea fiind tot în scădere.