Cum să te hrăneşti corect vara asta

Cum să te hrăneşti corect vara asta

Legumele şi fructele viu colorate conţin vitamine care ne protejează pielea de efectele nocive ale soarelui

Te simţi mai moleşit în această perioadă? Poate fi din cauză că nu mănânci ceea ce trebuie. Atunci, înseamnă că sfaturile noastre vin la ţanc.


Bea cel puţin doi litri şi jumătate de apă
 
Primul lucru la care trebuie să te gândeşti dimineaţa este apa! Plată sau minerală, apa nu trebuie să îţi lipsească din meniul zilnic. Bea cel puţin 2,5 litri de apă şi chiar mai mult, dacă depui efort fizic.
 
Nu te îmbăta cu gândul că apa rece te va răcori! Apa rece se elimină mai repede prin transpiraţie, pe când cea caldă sau la temperatura camerei este asimilată mai ­bine, prin urmare vei fi mai hidratat.
 
Consumă fructe şi legume colorate
 
Mănâncă fructe şi legume cât mai colorate (morcovi, ardei gras roşu, roşii, pătrunjel, broccoli, porumb). Acestea conţin vitaminele A, C şi E, precum şi alţi antioxidanţi, care ne protejează pielea de efectele nocive ale razelor soarelui.
 
Mizează şi pe fructele şi legumele care te hidratează: ţelină, castraveţi, căpşuni, pepene, măr şi ­caise. Acestea nu ­numai că îţi potolesc setea, dar îţi oferă şi vitaminele şi mineralele de care ai nevoie.
Nu sări peste mese

Pentru a evita căderile de glicemie sau de calciu, care pot fi mai frecvente pe caniculă, nu sări peste cele trei mese ale zilei şi peste cele două-trei gustări. O altă variantă ar fi să mănânci puţin şi des: adică patru-cinci porţii mai mici, consumate la un interval de trei-patru ore.

Evită grăsimile «rele» şi prăjelile

Este bine să eviţi preparatele bogate în grăsimi şi prăjelile, pentru că au mai multe calorii şi au un efect termic asupra organismului (cresc uşor temperatura corpului), precum şi pe cele sărate (mezeluri, brânzeturi fermentate), pentru că duc la retenţia de apă.

Alege meniurile uşoare

Cele mai bune pentru sezonul cald sunt meniurile uşoare. Ideale pentru micul dejun sunt cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci şi ouăle fierte, pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, mâncarea de păstăi, iar pentru cină, salatele în diverse combinaţii (roşii şi mozzarella, de ton, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.) sau legumele la grătar.

Igiena în timpul mesei ţine bolile departe

Multe dintre îmbolnăviri, inclusiv cea cu „bacteria ucigaşă” (E. coli), ar putea fi prevenite dacă respectăm regulile elementare de igienă. De aceea, spală-te cât mai des pe mâini. De asemenea, spală sub jet puternic de apă legumele şi fructele.

 
Citeşte mai multe pe clicksanatate.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: