Victorie importantă „în culise“ pentru Roger Federer: elveţianul şi-a recuperat logo-ul folosit timp de 15 ani
0Roger Federer a intrat oficial în posesia logo-ului monogramă format din iniţialele numelui său - R şi F - lansat în 2003, alături de firma americană de echipament sportiv - Nike.
În 2018, Roger Federer a renunţat la colaborarea cu sponsorul american alături de care se consacrase şi cu care ajunsese să se identifice perfect. Marele campion elveţian sperase să obţină un contract pe viaţă, dar refuzul americanilor l-a determinat să accepte o ofertă de 300 de milioane de dolari din partea Uniqlo. Nike a păstrat însă drepturile de proprietate asupra logo-ului „RF“, cei mai mulţi dintre fanii elveţianului continuând să afişeze la partide şepci şi tricouri Nike cu aceste iniţiale, dar şi bannere cu aceeaşi inscripţie.
Tennis.com anunţă că, recent, Roger Federer a primit drepturi exclusive asupra logo-ului său, prin intermediul unei companii înfiinţate în 2007 tocmai cu scopul de a-şi valorifica imaginea. În acest moment însă, nu se ştie dacă firma japoneză va dori să folosească pe echipamentele sale acest logo, mai ales în condiţiile în care, în plină dispută între Federer şi Nike, Uniqlo a anunţat, în 2019, că nu ar fi interesată să preia identitatea vizuală consacrată de rivali.
În acest moment Roger Federer se recuperează după o intervenţie chirurgicală minoră la genunchi, suferită după Australian Open. Elveţianul va lipsi din circuit cel puţin până în vară, până la startul sezonului pe iarbă.