Afacerişti români care au bătut criza. O firmă din Iaşi, numărul 1 în lume la scaune auto. ”Regele condimentelor” din Alba, 25 de milioane de euro anual

Afacerişti români care au bătut criza. O firmă din Iaşi, numărul 1 în lume la scaune auto. ”Regele condimentelor” din Alba, 25 de milioane de euro anual

Există afacerişti români care au şi-au construite adevărate reţete de succes

Pe timp de criză, în România, există oameni care şi-au dezvoltat adevărate reţete de succes, reuşind să îşi construiască afaceri profitabile. Cele mai multe dintre acestea au pornit de la idei mici, ajungând să ocupe un loc fruntaş pe harta afacerilor autohtone de succes.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cum să-ţi menţii afacerea pe linia de plutire pe timp de criză
 
Dezvoltarea unei afaceri de succes pe timp de criză este exemplificată cel mai bine, în TImiş, de întreprinderi mici şi mijlocii, şi implică de multe ori folosirea inteligentă a unor fonduri europene.
 
Judeţul Timiş oferă mai multe exemple de succes în afaceri, chiar şi în perioade dificile din punct de vedere economic. O afacere care s-a dezvoltat spectaculos în ultimii este Life Care, o reţea de distribuţiede produse "bio" bazată pe agenţi de vânzări.
 
Bazele afacerii au fost puse la Timişoara, în 2005, de Cristian şi Dănuţ Oneţiu, doi fraţi din Reşiţa. În 2006, firma avea deja parteneriate cu cei mai importanţi producători de produse "bio" din lume. În 2008, Life Care avea deja o cifră de afaceri de 10 milioane de euro şi îşi construia un sediu nou, iar compania investea deja în cercetarea şi crearea brandurilor proprii de produse.
 
 
Afacere pentru weekendurile cu soare: „mititei de Someşeni“, o altă marcă înregistrată din Cluj
 
Mititeii de Someşeni (n.r. numele unui cartier al Clujului)  s-au născut oficial în 2005, când producătorul lor, firma clujeană Carmic Impex, a înregistrat numele la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Însă asta s-a întâmplat după aproape 15 ani de când Mircea Drăgan, bucătar la hotelul Napoca, făcuse din mititei preocuparea sa de weekend.
 
 „Pe vremea comuniştilor, ori de câte ori ieşeam de 1 mai şi 23 august la iarbă verde, soţul meu se minuna de câtă lume mănâncă mici. După Revoluţie ne-am propus să vedem câţi bani se pot face cu asta“, povesteşte Iuliana Drăgan, care se ocupă de tot ce înseamnă administrarea firmei, potrivit serialului „Produs de cartier“ care, în 2011, spunea poveştile unor oameni care au reuşit să reziste crizei prin micile lor afaceri. 
 
Afacerile care au sfidat criza la Botoşani. Sute de oameni angajaţi şi profit de miliarde
 
În judeţul Botoşani patronii fabricilor de confecţii nu se pot plânge că afecerile le-au fost afectate de criza financiară. Ba dimpotrivă. În timp ce mai peste tot se făceau disponibilizări, iar unele afaceri erau în pragul falimentului, în fabricile de confecţii se făceau angajări masive.
 
Reţeta succesului? Evitarea pieţei româneşti afectată de criză şi alegerea unor clienţi de renume din ţările vest-europene, care cer calitate dar şi mână de lucru ieftină.  
 
La Botoşani, într-un oraş sărăcit de prăbuşirea industriei şi nominalizat de topurile naţionale ca pe unul din locurile fruntaşe din punct de vedere al sărăciei, industria confecţiilor a prosperat. Două mari fabrici de confecţii din municipiul Botoşani au reuşit să înfrunte criza şi mai mult, chiar să şi prospere în acestă perioadă. Situate una lângă alta, cele două fabrici reuşesc încă din 1991 să aibă profit considerabil şi să plătească sute de muncitori. 
 
Doina Cepalis şi minunea economică de la Paşcani. O fabrică ce lucrează pentru giganţi precum Ferrari şi Disney a ajuns numărul 1 în lume la producţia de scaune auto şi centuri de siguranţă pentru copii
 
O femeie de afaceri din Paşcani a reuşit în doar şase ani performanţe economice "exotice" pentru România, reuşind să se impună la nivel mondial în nişa producătorilor de echipamente de siguranţă pentru copii.
 
Compania Te Rox-Prod, cu sediul în Paşcani, a reuşit să se impună în ultimii şase ani drept una dintre cele mai puternice firme din România. Proprietara, Doina Cepalis, a fost încadrată recent de către Business Magazin între cele mai puternice şi influente 200 de femei din România.
 
Ce a reuşit să facă Cepalis la Iaşi din 2007 până în prezent poate fi considerată o minune economică. Iniţial, în anul 2000, a intrat în afacerile cu textile cumpărând o fabrică de in din Paşcani, în care lucrau 600 de angajaţi. Şase ani mai târziu, intrarea masivă a firmelor chineze pe piaţa europeană a confecţiilor a dus la falimentul fabricii din Paşcani.
 
Afaceri profitabile în perioadă de criză: cum a ajuns în top „regele condimentelor“ din România
 
Criza s-a dovedit o perioadă propice pentru unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri români din ultimii ani. Hugo Bara Levente este proprietarul celei mai mari şi moderne fabrici de condimente din sud-estul Europei. Afacerea din Alba Iulia este în valoare de peste 10 milioane de euro şi a creat peste 200 de locuri de muncă.
 
Firma Supremia Grup a fost înfiinţată în urmă cu 20 de ani, dar afacerile cu condimemnte au prins contur după anul 2000. În prezent, compania lui Hugo Levente Bara a ajuns la cifre de afaceri de peste 25 de milioane de euro pe an. Este cel mai mare producător de condimente din România.
 
În 2011, în plină criză economică, a inaugurat la Alba Iulia cea mai mare fabrică de condimente din sud-estul Europei, după o investiţie de 9 milioane de euro. Banii au provenit dintr-un credit bancar şi din fonduri europene, dar au existat şi 3 milioane de euro din resurse proprii pentru achiziţionarea tehnologiei de ultimă generaţie. 
 
Afacerile cu lenjerie intimă şi desuuri, atuu-ul sexy din faţa crizei, la Ploieşti
 
Afacerile mici şi medii au fost lovite serios de anii de criză, la Ploieşti. Zeci de magazine au pus lacătul pe uşă, iar managerii au pierdut investiţii serioase. Nu este şi cazul unei afaceri cu lenjerie intimă şi desuuri, pornită de la Ploieşti cu un mic magazin şi care a ajuns să facă distribuţie în mai multe judeţe din ţară
 
O afacere pornită de la zero, cu multă ambiţie, în urmă cu şapte ani, cu împrumut de la bancă, nu numai că nu a afectată de criză, dar a reuşit să se extindă şi să rămână pe linia de plutire în anii de recesiune.
 
„Am luat 3.000 de lei împrumut de la o bancă. Practic, nici de la zero nu aş putea spune că am plecat, eram pe minus. De toată această sumă am cumpărat ciorapi de damă şi mi-am propus să-i vând, pe o piaţă suprasaturată“, povesteşte Luiza Velicoglu, managerul afacerii din Ploieşti.
 
La acest material au participat Florina Pop, Miruna Luca, Cezar Pădurariu, Dorin Timonea, Vali Silaghi, Dana Mihai.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: