Un senator PSD cere ca Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă să intre în Parlament: PNRR este al întregii ţări, nu doar al guvernării şi clientelei lor!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alfred Laurenţiu Mihai, senator PSD. FOTO: Facebook/ Alfred Laurenţiu Mihai
Alfred Laurenţiu Mihai, senator PSD. FOTO: Facebook/ Alfred Laurenţiu Mihai

După ce Parlamentul European a adoptat Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă prin care România poate primi 80 de miliarde de euro, senatorul PSD Alfred Laurenţiu Mihai a propus ca planul să intre în dezbatere şi aprobare în Parlament.  Senatorul spune că ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Cristian Ghinea a transmis deja că „aprobarea va fi în Guvern”.

„În cadrul Comisiei permanente pentru afaceri europene, din care fac parte, l-am avut invitat pe domnul ministru Cristian Ghinea, căruia i-am adresat întrebări pertinente∶

1. În ce măsură aveţi în vedere să implicaţi Parlamentul în circuitul adoptării Planulului Naţional de Redresare şi Rezilienţă?

2. Care sunt soluţiile de finanţare a tuturor km de autostradă pe care i-aţi promis în programul de guvernare?

Domnul Ministru Cristian Ghinea întelege că transmiterea unor «fişe tehnice pe diverse domenii» acoperă Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, nefiind nici pe departe suficient pentru adoptare. Domnul Ministru Cristian Ghinea a susţinut faptul că «aprobarea va fi în guvern» şi faptul că «NU suntem în întârziere».

Din punctul meu de vedere, singura soluţie rezonabilă este dezbaterea şi aprobarea în Parlamentul României, pentru că PNRR este al întregii ţări şi pentru toţi cetăţenii ei, nu doar al guvernării Iohannis-PNL-USR PLUS-UDMR şi clientela lor politică.” a transmis senatorul PSD pe Facebook.

Senatorul a mai adăugat că actuala guvernare nu poate realiza proiecte în acord cu cerinţele europene.

„Desi azi, Ministrul Cristian Ghinea a negat, cu ceva timp în urma a afirmat faptul că PNRR abundă de proiecte de autostrăzi, în defavoarea căii ferate, ceea ce nu este pe placul Comisiei Europene. Alocarea de bani din aceste fonduri pentru autostrăzi nu intră în  fondurile pentru energie verde, în timp ce transportul pe calea ferată, da.

În continuare ministrul afirmă∶ «Nu stim daca va accepta comisia europeana o alocare de 4,5 milioane de euro pentru sistemul rutier».

Cu siguranţă Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă rămâne o «fata morgană», pentru că guvernarea CÎŢU este incompetentă şi nu poate realiza proiecte în acord cu cerinţele europene, astfel încât România să beneficieze de cele 30 de miliarde euro alocat.” a completat senatorul PSD.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite