Udrea critică politica de ajutoare sociale a lui Ponta, în detrimentul creării de locuri de muncă

0
Udrea critică politica de ajutoare sociale a lui Ponta, în detrimentul creării de locuri de muncă FOTO Adevărul

Elena Udrea apreciază că măsurile anunţate de premierul Ponta privind creşterea unor ajutoare sociale au „caracter politic“ şi că, „practic, prin ajutoarele sociale pe care le primesc, oamenii sunt astfel manipulaţi pentru a face un anumit joc politic“. Premierul a anunţat  joi că venitul minim garantat va creşte, în medie, cu 13% în două tranşe, în timp ce alocaţia de susţinere a familiei va fi majorată cu aproximativ 30%.

Udrea: „Prin ajutoarele sociale pe care le primesc, oamenii sunt manipulaţi pentru a face un anumit joc politic“

„Problema pe care o văd eu este însă aceea că numărul celor care trăiesc din ajutoarele date de stat este din ce mai mare în România şi tendinţa nu se schimbă. Încercând să înţeleg acest fenomen, am realizat că vinovăţia aparţine într-o foarte mare măsura clasei politice, care preferă să-i foloseasca pe aceşti cetăţeni drept masă de manevră electorală. Practic, prin ajutoarele sociale pe care le primesc, oamenii sunt astfel manipulaţi pentru a face un anumit joc politic. Iar asta se vede cu atât mai bine în diverse zone foarte sărace ale ţării, unde sunt mulţi asistaţi social care votează întotdeauna la fel şi culoarea politică de acolo nu se schimbă“, precizează Elena Udrea în articolul „Locuri de muncă sau ajutoare sociale?“, publicat pe blogul său.

În acelaşi context, Udrea a mai precizat: „Nu mă feresc aici de cuvinte mai tari: eu cred ca PDSR-ul şi apoi PSD-ul au avut o strategie asumată de a-i ţine pe acei oameni în sărăcie, pentru a-i putea manipula aşa cum doresc. Mă gândesc la judeţe precum Vrancea, Teleorman sau Vaslui, pentru a da câteva exemple de zone pe care PSD le controlează în totalitate prin metoda ajutoarelor sociale“.

Locuri de muncă în loc de ajutoare sociale

„Cu alte cuvinte, cred că Premierul ar fi făcut mult mai bine acestor oameni daca ar fi avut o strategie reală de creare de locuri de muncă. Eu cred ca joi s-ar fi putut face un anunţ mult mai important: că s-au creat 5% din milionul de locuri de muncă promise de Victor Ponta în urmă cu un an, la instalarea în funcţie. Ar fi insemnat 50.000 de oameni care ies din acest calvar al asistenţei sociale. Ar fi insemnat o economie la bugetul de stat care ar fi acoperit în bună masură necesarul de finanţare al măsurii sociale deja anunţate“, a mai declarat aceasta.

Guvernul promite ajutoare sociale mai mari începând cu luna iulie

Guvernul a promis ajutoare sociale mai mari începând cu luna iulie pentru a acoperi creşterea preţurilor la energie.

Mai precis, venitul minim garantat va fi majorat în medie cu 8,5% din luna iulie şi cu diferenţa până la 4,5% de la 1 ianuarie 2014, potrivit Mediafax.

Efortul bugetar pentru aplicarea acestei creşteri şi pentru majorarea alocaţiei de susţinere a familiei, cu 30%, este estimat de Executiv, pentru al doilea semestru din 2013, la circa 200 milioane lei.

Alocaţia pentru susţinerea familiei va fi majorată într-o singură tranşă, cu 30%, a anunţat premierul Victor Ponta.

Politică