Hibele publicităţii electorale în mediul online. Robert Turcescu cere clarificări

Hibele publicităţii electorale în mediul online. Robert Turcescu cere clarificări

Robert Turcescu FOTO Eduard Enea

Candidatul PMP la Primăria Capitalei, Robert Turcescu, cere lămuriri Autorităţii Electorale Permanente cu privire la mai multe aspecte legate de cheltuielile din campania electorală, publicitatea on-line şi videoclipurile de promovare ale candidaţilor, precizând, totodată, vineri, într-o conferinţă de presă, că anexa 12 din ghidul de finanţare al AEP este ”un document halucinant”.

Ştiri pe aceeaşi temă

”Atrag atenţia asupra unei situaţii extrem de grave şi care va avea consecinţe dacă nu se iau măsuri de reparare a acestei speţe. Cheltuielile din campania electorală sunt reglemetate în aşa fel încât cheltuielile candidaţilor care depăşesc pragul electoral vor putea fi deductibile în funcţie de un ghid al finanţării campaniei electorale pus la dispoziţie de AEP (…) Problema bizară, nemaintâlnită până acum, e publicitatea în mediul on-line”, a declarat, vineri, Robert Turcescu la sediul PMP.

El a spus că s-a ajuns la o situaţie ”aberantă” pe care o reclamă public.

”Sunt convins că legiuitorul şi AEP au avut intenţii bune dar, din păcate s-a ajuns la o situaţie aberantă pe care o reclam public. Potrivit art. 32 alin. 3 pct. d),  pentru a obţine la finalul campaniei rambursarea sumelor cheltuite, potrivit legii pentru publicitate în mediul on-line, toţi cei care vor solicita acest lucru vor fi obligaţi să completeze o declaraţie privind adresa de internet unde materialul de propagandă electorală a fost afişat, datele între care acesta a fost postat din partea proprietarului site-ului, conform modelului prevăzut în anexa nr 12. Anexa 12 este un document halucinant din multe puncte de vedere”, a arătat candidatul PMP la Primăria Generală.

De asemenea, referitor la publicitatea on-line, în solicitarea către AEP se precizează că: ”în acest caz dacă se lucrează în campanie cu Google Adwords şi Facebook Adwords, prin urmare, distribuirea bannerelor on-line făcându-se prin aceste programe, nu putem cere prin aceste programe completarea formularului 12 pentru fiecare aparitie a bannerelor sau spoturilor difuzate pe site-urile agreate. Factura este emisă de ‘’Google’’ sau ‘’Facebook’’.Dacă se lucrează cu o firmă care realizează aceste servicii poate completa anexa 12 doar cu datele proprii şi cu site-urile unde se vor difuza materialele, fiind imposibil să contabilizam codul de înregistrare al site-ului, nume, prenume sau denumirea site-urilor, ştampile etc. (care oricum nu mai sunt cerute) când acestea se pot ridica la nivelul sutelor sau miilor). Putem însa să trecem adresa de internet a site-urilor unde vor aparea bannerele noastre publicitare”.

Totodată, PMP cere lămuriri şi cu privire la videoclipurile de la TV şi din mediul on-line ale candidaţilor.

”Ni s-a comunicat că nu avem voie să folosim acelaşi videoclip al candidatului la TV şi în mediul on-line. Este vorba să avem contracte de difuzare diferite sau că producţiile video trebuiesc să fie diferite? Credem că producţia unui alt spot ridică nejustificat costurile campaniei candidatului şi că în orice campanie urmărim optimizarea acestora”, se arată în solicitarea PMP.

O altă lămurire pe care Turcescu o cere AEP este legată despre branduirea staff-ului de campanie.

”Vă rugăm să ne comunicaţi dacă staff-ul de campanie care însoţeşte candidatul la întâlnirea cu alegătorii are voie să fie branduit cu însemnele partidului şi ale candidatului”, potrivit solicitării PMP trimise, vineri către AEP.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: