Dobriţoiu: Avioanele multirol ne costă circa 120 de milioane euro din contractul de 670 milioane euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu
Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu

Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a declarat că cele 12 avioane multirol pe care România urmează să le achiziţioneze ''la mâna a doua'' din Portugalia costă aproximativ 120 de milioane de euro din totalul contractului în valoare de 670 de milioane de euro. 

Ministrul Apărării Naţionale a declarat pentru AGERPRESS că diferenţa de bani o reprezintă costul pentru asigurarea suportului logistic, cost care, potrivit ministrului, "ar fi fost acelaşi chiar dacă am fi cumpărat avioane noi".

"Din cele circa 670 de milioane de euro care reprezintă valoarea contractului, doar aproximativ 120 de milioane reprezintă plata aeronavelor, restul fiind suportul logistic - care ar fi fost acelaşi chiar dacă am fi cumpărat avioane noi. Prima plată va fi făcută în cursul anului viitor, restul tranşelor fiind anuale, timp de cinci ani, efortul bugetar fiind astfel mai mic", a arătat ministrul Dobriţoiu.

El a spus că statul român va mai cheltui circa 52 de milioane de lei pentru modernizarea infrastructurii şi aproximativ 100 de milioane de euro pentru înarmare. "Modernizarea infrastructurii va mai costa circa 52 de milioane de lei, iar pachetul de înarmare circa 100 milioane. Şi aici trebuie precizat că pachetul de înarmare ar presupune aceleaşi costuri, indiferent de tipul aeronavelor pe care le-am achiziţiona, ori de faptul că ar fi în uz sau noi. Fără armament, avionul de luptă nu poate fi folosit, la fel cum trebuie privit şi programul de instruire a piloţilor. În forţele aeriene ale oricărui stat, aeronava de luptă înseamnă triada avion-pilot-armament, la care se adaugă în mod necesar infrastructura de aerodrom specifică", a explicat Corneliu Dobriţoiu.

Ministrul a afirmat că aeronavele, care sunt modernizate la standardul Block 40, vor intra în dotarea Armatei României după anul 2016, iar pregătirea piloţilor se va face în două etape: prima în Portugalia şi a doua în SUA. Aeronavele au resurse de zbor, în medie, de 4.500 de ore fiecare, ceea ce înseamnă că perioada de exploatare, spune ministrul, va fi de minimum 20 de ani.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite