Primăria Capitalei a plătit anul trecut 88 de milioane de lei pentru întreţinerea străzilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a făcut ieri o serie de precizări în legătură cu contractile de întreţinere multianuală.

Astfel, Oprescu a explicat că primul contract de acest fel pentru străzile aflate în administrarea Primariei Capitalei, prin Administraţia Străzilor, a fost încheiat în anul 2005, derulându-se în perioada 2005–2010 şi incluzând un număr de 100 de străzi. Potrivit primarului capitalei, legislatia în domeniul achiziţiilor publice din acel moment (OG 60/2001) nu permitea încheierea contractelor multianuale, motiv pentru care a fost promovată o hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucuresti ce conţinea documentaţia de atribuire care a stat la baza contractului de întreţinere multianuală a străzilor reabilitate în perioada 2000-2004.

Contractele cadru, premise din 2006

În anul 2006, prin apariţia OUG 34/2006, s-a prevăzut şi posiblitatea încheierii acordurilor cadru pe perioada maximă de patru ani. Astfel, în toamna anului 2010, Administraţia Străzilor a demarat procedura de achiziţie publică privind încheierea unui acord cadru pentru întreţinerea multianuală a străzilor. Licitaţia s-a finalizat prin semnarea acordului cadru în prima parte a lunii aprilie 2011, în acesta fiind incluse 204 străzi. Primarul general a precizat că acordul cadru stabileşte doar elementele esenţiale, respectiv preţuri şi obiect, urmând ca în funcţie de necesitatea execuţiei lucrărilor şi de resursele bugetare alocate să se încheie şi contractele subsecvente.

Licitaţie internaţională

Mai mult, toate anunţurile de licitaţie, aferente acordurilor cadru de întreţinere încheiate au fost verificate de Autoritatea Natională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi apoi publicate atât în site-ul pe care sunt publicate anunturile de achizitie publică cât şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fiind vorba despre o licitaţie internaţională. Prin urmare, la această licitaţie au fost invitaţi să participe atât operatori economici din România, cât şi din spaţiul european.

Două categorii de lucrări

Oprescu a mai arătat că în cadrul acestor contracte de întreţinere multianuale se găsesc două categorii de lucrări. Este vorba despre lucrări iniţiale, care constau în lucrări de reparaţii şi lucrări de reabilitare ce au o perioada de garanţie de un an respectiv un ani, timp în care pe aceste străzi nu se execută alte tipuri de lucrări, iar orice defecţiune care apare este remediată de constructor pe cheltuiala sa.
De asemenea, contractile prevăd lucrări de întreţinere care reprezintă operaţiuni de reparaţii a fisurilor, a crăpăturilor, suprafeţelor deteriorate precum şi menţinerea planeităţii şi capacităţii portante la nivelul la care s-a recepţionat strada după reabilitare.

Valoare estimată

Oprescu a mai explicat că valoarea estimată a pachetelor aferente celor şase sectoare reprezintă valoarea estimată în funcţie de cantitatea minimă şi maximă de lucrări prevazute a se executa şi nu preţul ferm al contractului. Astfel, în baza acordului cadru semnat în 2011, ASB va încheia contracte subsecvente numai în funcţie de necesitatea lucrărilor care este dată de expertiza tehnică şi de bugetul alocat. De exemplu, pentru pachetul 1, a fost estimată valoarea minimă de 93.965.809 de lei fără TVA şi valoarea maximă de 281.897.426 de lei fără TVA. Atribuirea s-a făcut la valoarea minimă, iar, după efectuarea reparaţiilor s-au plătit 28 milioane lei. Pentru pachetul 2 a fost estimată valoarea minima de 90.254.965 de lei fără TVA şi valoarea maximă de 270.764.895 de lei fără TVA. Atribuirea s-a făcut la valoarea minimă, iar, după efectuarea reparaţiilor s-au plătit 13 milioane de lei. La fel şi pentru celelalte patru pachete, pentru care s-au plătit 9 milioane de lei (pachetul 3), 25 milioane de lei (pachetul 4), 7 milioane de lei (pachetul 5), respectiv 6 milioane de lei (pachetul 6).


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite