Pasajul Piaţa Sudului se conturează pe sub pământ. Cum decurg lucrările la cea mai scumpă lucrare de infrastructură făcută pe fonduri europene în Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urmă cu câteva luni au început lucrări la Pasajul subteran Piaţa Sudului, însă cei care trec prin zonă susţin că nu prea se lucrează. Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, spune că lucrările nu sunt atât de vizibile, întrucât în acest moment se lucrează încă la execuţia pereţilor mulaţi.

„Până acum s-au săpat pereţii mulaţi. Mai sunt doar câţiva de făcut“, a precizat Ion Dedu, pentru „Adevărul“. Teoretic, lucrările ar trebui să se încheie spre sfârşitul anului viitor, însă depinde şi de condiţiile meteorologice din următoarea perioadă.

Cea mai mare scumpă lucrare de infrastructură din Capitală realizată pe fonduri europene

Pasajul Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri şi va fi construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile, în apropierea unei alte lucrări de infrastructură: Pasajul suprateran Mihai Bravu. Pasajul de la Piaţa Sudului va avea două benzi pe sens. Lungimea rampei de intrare în pasaj dinspre Calea Văcăreşti va avea 111 metri, iar rampa de ieşire spre Niţu Vasile – 160 de metri.

Întreaga lucrare de infrastructură presupune, de asemenea, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, dar şi către staţiile de tramvai. Totodată, din lucrarea de infrastructură face parte şi realizarea unei legături pietonale printr-un pasaj subteran între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.

Se reface şi linia de tramvai

De asemenea, partea carosabilă şi trotuarele din intersecţia Calea Văcăreşti - Şoseaua Olteniţei – Strada Niţu Vasile vor fi modernizate, iar în sensul giratoriu vor fi patru benzi de circulaţie. Tot aici se vor moderniza şi utilităţile (energie electrică, alimentare cu apă, canalizare, iluminat), urmând să se refacă şi linia de tramvai existentă atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe Şoseaua Olteniţei.

image

Reprezentanţii municipalităţii au mai precizat că vor începe şi lucrările de modernizare a liniilor de troleibuz aflate în zona viitorului pasaj.

ONG-urile acuză

În timp ce reprezentanţii municipalităţii spun că Pasajul Piaţa Sudului va rezolva problemele de trafic din zonă, sporind capacitatea de circulaţie şi viteza de deplasare a maşinilor, reprezentanţii ONG-urilor de protecţie a mediului sunt de altă părere. „Noi credeam că pasajul nu este favorabil şi am cerut să se facă un studiu de circulaţie corect, nu aşa cum s-a făcut la Pasajul Mihai Bravu. Credem că Pasajul Piaţa Sudului nu este aşezat pe axa corespunzătoare“, a declarat, pentru „Adevărul“, Dan Trifu, preşedintele Asociaţiei Ecocivica.

Pe de altă parte, specialiştii din Primărie spun că beneficiile realizării pasajului nu se opresc aici, ci continuă cu micşorarea timpului de stat în trafic şi cu o creştere a siguranţei rutiere. În ceea ce priveşte avantajele aduse de pasajele pietonale subterane, reprezentanţii Primăriei Generale susţin că acestea elimină conflictele de suprafaţă dintre traficul auto şi cel pietonal, creşte timpul de semaforizare pe culoarea verde, dar şi siguranţa pietonilor din intersecţie.

În replică, Dan Trifu susţine că noua lucrare de infrastructură, aşezată în continuarea Pasajului suprateran Mihai Bravu, nu face altceva decât să încurajeze şi mai mult circulaţia auto, poluând mediul înconjurător.

Pe aceeaşi temă:

FOTO Pasajul Mihai Bravu, gata după trei ani. Oprescu: Şoferii ajung din sudul Capitalei în nord mai repede cu 18 minute

VIDEO Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere, singurul din Bucureşti cu bifurcaţie subterană, după finalizarea lucrărilor

Bucureşti, vara şantierelor. Care sunt lucrările de infrastructură ce îngreunează traficul din Capitală

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite