Marile lucrări de infrastructură programate de Primăria Generală pentru 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierele se vor ţine lanţ tot anul acesta, pentru finalizarea unor proiecte de infrastructură esenţiale. FOTO Vlad Ignat /  Adevărul
Şantierele se vor ţine lanţ tot anul acesta, pentru finalizarea unor proiecte de infrastructură esenţiale. FOTO Vlad Ignat /  Adevărul

Municipalitatea a promis că în decursul acestui an vor fi finalizate mai multe proiecte de infrastructură foarte importante, ce ar urma să schimbe total faţa oraşului nostru. Aceste proiecte au fost fie începute anii trecuţi şi au ca termen de finalizare date de până în decembrie 2013, fie urmează să demareze în perioada imediat următoare.

Berzei - Uranus va fi gata, parţial

Primul tronson al Bulevardului Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan va fi finalizat anul acesta, dacă nu vor interveni alte probleme care să întârzie mai mult lucrările din zonă. Acest proiect este unul foarte important pentru locuitorii Capitalei, deoarece conectează zona de est cu centrul şi apoi cu partea de vest a Capitalei.

Potrivit autorităţilor, noul bulevard de 1,8 km va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun, notează Berzei-Buzeşti ar putea beneficia de un proiect foarte amplu de reconfigurare urbană prin care clădirile istorice ar urma să fie restaurate şi puse în valoare. Pentru construcţia acestui bulevard au fost dărâmate multe clădiri foarte vechi, fapt ce a dus la numeroase proteste din partea societăţii civile şi a ONG-urilor. 

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului

Nodul de circulaţie din dreptul Pieţei Sudului va fi rezolvat în sfârşit de autorităţi, cu ajutorul pasajului promis de Sorin Oprescu anul trecut. Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti - Niţu Vasile şi va avea circa 400 de metri lungime. În paralel cu pasajul rutier, în subteran, vor fi construite şi pasaje pietonale. Rampa de acces spre Bulevardul Văcăreşti va avea o lungime de 111 metri şi va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, câte două benzi pe fiecare sens, iar rampa spre Niţu Vasile va avea o lungime de 85 de metri cu câte două benzi de circulaţie pe sens. Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aproximativ 30 milioane euro) din care 96,42 de milioane de lei reprezintă o finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Europene.

Potrivit lui Sorin Oprescu, lucrările vor începe în jurul datei de 1 martie şi va fi finalizat în 30 de luni, adică în 2015.

Transformarea Bulevardului Unirii într-unul pietonal

Pentru zona din faţa Casei Poporului, Municipalitatea are în plan transformarea acesteia într-una pietonală, unde bucureştenii să poată ieşi la plimbare, la cumpărături sau să bea o cafea, după modelul bulevardelor pariziene. Această schimbare implică şi mutarea benzilor de circulaţie de la bulevardul Unirii pe margine, urmând ca zona din mijloc, unde sunt fântânile să se amenajeze o esplanadă pietonală cu cafenele şi mici magazine. Transformarea va cuprinde zona de bulevard cuprinsă între Piaţa Unirii şi Piaţa Constituţiei, urmând ca în piaţa din faţa Casei Poporului să fie amenajat un spaţiu dedicat concertelor şi spectacolelor, dar şi o parcare subterană.

Deşi proiectul a fost inclus în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, elaborat în 2011, şi ar fi trebuit să demareze anul trecut, Sorin Oprescu nu a obţinut rectificarea bugetară pentru deschiderea şantierului şi astfel, proiectul a fost amânat pentru anul acesta.

Fluidizarea traficului cu mai multe sensuri unice

Poate cea mai importantă decizie referitoare la infrastructura rutieră a Bucureştiului, anunţată de Muncipalitate pentru anul acesta, este introducerea mai multor sensuri unice pentru fluidizarea traficului. Pe lângă această măsura, Primăria mai vrea să mărească numărul bulevardelor care beneficiează de benzi speciale pentru transportul public. Cele mai impotrante bulevarde vizate de aceste decizii sunt:

- Bulevardul Carol în prelungirea sensului unic de pe Bulevardul Elisabeta. Totodată, pe această arteră se va crea şi câte o bandă dedicată transportului public pe fiecare sens.
- Ruta Calea Victoriei - str. Doamnei - str. Florescu - str. Negustori - str. Plantelor;
- Strada Mircea Vulcănescu, de la intersecţia cu Bulevardul Dinicu Golescu până la intersecţia cu Calea Plevnei va deveni traseu cu sens unic. 
- Calea Victoriei devine, de la un capăt la altul, o arteră cu trei benzi de circulaţie pe sens unic, iar spaţiul rezultat din aceste modificări va fi dedicate pistelor de biciclişti. 
- Bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea  Floreasca vor deveni, de asemenea, trasee cu sensuri unice spre Pipera şi respectiv spre Ştefan cel Mare.
- Bulevardul Lacul Tei şi strada Ramuri Tei vor servi şoferilor ca rute cu sens unic pentru accesul către central oraşului, respectiv cartierul Colentina.
- Şoseaua Progresului pe un anumit tronson.
Calea Dorobantilor – sens unic din spre nord spre centru
- Strada Aurel Vlaicu – Calea Floreasca dinspre Nord spre Centru.
- Strada Polonă între Mihai Eminescu şi Ştefan cel Mare direcţia Centru – Nord
- Calea Grivitei între intersecţia cu str. Polizu şi str. M. Vulcănescu - pe direcţia Vest-Est;
- Strada Popa Rusu - Toamnei - Despot Vodă - direcţia Centru - Nord;
- Strada Sevastopol - pe direcţia Vest-Est;
- Gheorghe Manu - str. Occidentului - str. Polizu - pe directia Est-Vest;

În privinţa înfiinţărilor unor benzi speciale pentru transportul public arterele vizate sunt bd. Carol, Splaiul Independenţei, bd. Libertăţii, bd. Unirii, bd. Decebal, bd. Carol, bd. P. Protopopescu, Calea Moşilor nouă, bd. Dacia, str. Mircea Vulcănescu, şoseaua Cotroceni, Calea Floreasca, şoseaua Barbu Văcărescu şi bd. Lacul Tei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite