În Bucureşti nu există nicio stradă accesibilizată. 2014, capitală europeană

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Modernizarea" şoselei Pantelimon nu respectă legea. (Normativul NP051-2012)
„Modernizarea" şoselei Pantelimon nu respectă legea. (Normativul NP051-2012)

Ieri am fost la o întalnire unde au fost invitaţi primarii şi arhitecţii şefi din cele 7 Primării ale Capitalei. Nu a venit niciun primar. A venit un arhitect sef (sectorul 3). De la Primăria Generală a venit directorul Direcţiei de Transporturi. Sectoarele 5 şi 6 au trimis personal de la asistenţa socială. Nu înţeleg ce treabă au cei de la asistenţa socială cu accesibilizarea oraşului.

Apreciez sinceritatea administraţiilor sectoarelor 1, 2 şi 4 care nu au fost deloc interesate de această întâlnire. Măcar să fie clar dezinteresul pentru cetăţeni.

În întâlnirea de ieri am pus o întrebare simplă: câte străzi din Bucureşti sunt accesibilizate conform legii ? Mi s-a confirmat ceea ce ştiam: nicio stradă nu respectă legea. Niciuna.

Strada Buzeşti a fost dată în folosinţă în acest an. S-a muncit la ea ani de zile. S-au invocat tot felul de motive pentru care costurile au crescut permanent. La o căutare sumară a unor cifre, este vorba de sume mai mari de 100 de milioane de lei.

Ei bine, această stradă nu este accesibilizată. De fapt, nu e accesibilizată oamenilor. Aşa cum am constatat, bordurile rampelor dedicate maşinilor sunt mai coborâte decât rampele dedicate oamenilor.

În discutia de ieri, domnul Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei a susţinut ca strada Liviu Rebreanu ar fi accesibilizată.

Nu, nu este accesibilizată.

În faţa dovezilor, domnul director şi-a adus aminte că, de fapt, lucrările pe strada Liviu Rebreanu nu s-au terminat, chiar dacă „s-a taiat panglica”. Cică sunt prevăzuţi bani pentru lucrările de accesibilizare. Însă, nu a dat un termen când se va termina accesibilizarea.

Suntem in anul 2014.

7 Primarii.

7echipe de profesionisti care lucreaza in slujba cetateanului.

Iar in Bucuresti nu avem nicio strada accesibilizata.

Accesibilizarea presupune lucruri simple: sa te asiguri ca toti oamenii din acest oras pot sa acceseze spatiul public. Fie ca esti in carucior, fie ca esti cu un picior in ghips, fie ca ai un carucior cu un copil, fie ca esti nevazator, fie ca ai un bagaj greu, trebuie sa poti circula pe trotuare. Sau sa traversezi o strada. Chestii banale intr-un oras civilizat.

Bucurestiul ofera imagini incredibile.

Oameni care nu pot circula pe trotuare sunt obligati sa-si riste viata zi de zi, circuland pe partea carosabila. Cateva dintre aceste imagini puteti sa le vedeti mai jos.

Romania are o legislatie foarte clara in privinta accesibilizarii. Administratia sustine ca stie despre aceasta lege. Totusi, de ce functionarii publici nu o respecta ?

In acest moment se executa lucrari pe Calea Victoriei, Pantelimon si Unirii.

Directorul Directiei de Transporturi din PMB si arhitectul sef al sectorului 3 au afirmat ieri ca aceste lucrari vor fi receptionate cu respectarea Normativului NP-051. Deocamdata, lucrarile nu arata ca va fi asa. Din contra, fotografiile lucrarilor de pe Pantelimon demonstreaza ca planul de "modernizare" a ingustat trotuarele sub limita admisa de lege. (foto sus)
Intalnirile cu autoritatile vor continua, daca acestea vor fi interesate. Ca si in cazul pistelor de biciclete, se vor face multe promisiuni. Toate aceste promisiuni vor fi facute publice. Si le vom transmise si Comisiei Europene. Ca sa stie si ei ca intr-o capitala a unui stat membru al Uniunii Europene nu exista nicio strada accesibilizata. In 2014.

***

20 septembrie 2014 este data următorului marş de protest al bicicliştilor. Scopul adunării publice îl constituie manifestarea protestului în legătură cu: neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană, lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Adunarea publică a fost declarată în conformitate cu cerinţele legii.


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite