GALERIE FOTO Slalom de nevoie pe străzile Capitalei. Şoferii îşi sparg roţile prin gropile de pe arterele din Chişinău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
EDUARD BÂZGU Gurile de canalizare neacoperite sunt marcate cu crengi pentru avertizarea şoferilor
EDUARD BÂZGU Gurile de canalizare neacoperite sunt marcate cu crengi pentru avertizarea şoferilor

Gurile de canalizare adâncite în asfalt sau ieşite în afară sunt adevărate capcane pentru şoferii care circulă pe drumurile din Chişinău. O simplă plimbare cu maşina sau bicicleta se transformă într-o aventură periculoasă, care se poate încheia la vulcanizare, la Poliţie sau la spital.

Radion Luţa (33 de ani) are o vulcanizare în Chişinău şi n-are odihnă nici duminica, fiindcă mereu are clienţi care dau prin gropi. „Pe zi repar câte opt maşini cu jantele deformate. Când plouă sau ninge pot fi şi de două ori mai multe, fiindcă gropile sunt astupate cu apă sau zăpadă", spune tânărul.

Timp de un an şi jumătate, a lucrat la o vulcanizare din Paris. „În Franţa nu mi s-a întâmplat să repar vreo jantă contorsionată. Clienţii veneau doar să-şi schimbe pneurile", îşi aminteşte mecanicul.

Între timp, la vulcanizare a venit o şoferiţă, Marina (39 de ani), supărată foc fiindcă n-a observat o groapă de pe strada Columna şi şi-a stricat roata. „Sunt prea multe. Am evitat o gură de canalizare şi am dat într-o groapă", se revoltă femeia.

Gurile de canalizare adâncite în asfalt sau scoase vreo cinci centimetri în afară, presărate peste tot, provoacă mari bătăi de cap. „Nu-ţi strică roţile dintr-o lovitură, dar încetul cu încetul distrug caroseria", explică Radion Luţa. Strada Bucureşti bate recordul după numărul de capcane ascunse. Doar într-o singură direcţie de mers am numărat 16 capace adâncite în asfalt şi alte patru scoase în afară.

Şoferii au căpătat abilităţi deosebite pentru a manevra maşinile printre ele. Vasile Onceanu conduce de 13 ani. „Nu vreau să-mi stric maşina. Încerc să evit orice groapă. Uneori sunt nevoit să intru şi pe contrasens", recunoaşte bărbatul.

Şoferii se simt pe şosea ca pe un câmp minat Şi troleibuzele dau prin gropi Pentru maşinile cu roţile mici gropile sunt adevărate

Click aici să vezi GALERIE FOTO!

O altă zonă bogată în cratere este strada Serghei Lazo, în preajma blocului unde locuieşte liderul comuniştilor, Vladimir Voronin. Aici, pe o distanţă de circa 50 metri, sunt vreo zece guri de canalizare adâncite în asfalt.

La Durleşti, situaţia e şi mai gravă. Capacul unei guri de canalizare, din centru, a fost furat. Cineva a pus în ea câteva crengi ca să-i atenţioneze pe şoferi. La vreo 20 metri, chiar în staţia de troleibuze, o altă gură, cu capac, dar adâncită în asfalt cam vreo zece centimetri. Automobilele sunt manevrate ca la slalom.

Şoferii suportă cheltuielile

Autorităţile municipale ne-au spus că sunt la curent cu faptul că gurile de canalizare provoacă mari probleme şoferilor, dar că deocamdată nu au soluţii pentru a le aduce la nivelul şoselelor. „Nu e vorba de executarea proastă a lucrărilor. E un proces absolut natural. Când ne ducem la magazin cumpărăm produse exact de suma pe care o avem. Aşa e şi cu drumurile. Facem şi noi ce putem", a explicat Nistor Grozavu (foto), viceprimarul Capitalei.

Petru Oleinicenco, angajatul unei companii de asigurări, ne-a informat că asigurările obligatorii auto nu prevăd repararea caroseriei distruse din cauza gropilor de pe şosele. „Pot primi despăgubiri pentru pagubele suferite doar şoferii care au asigurări CASCO", a spus Oleinicenco. Pentru aceasta însă conducătorul auto trebuie să cheme la faţa locului un echipaj al Poliţiei care să confirme că anume din acest motiv a fost deteriorată maşina.

Dacă, din cauza impactului cu groapa, a fost tăiat cauciucul, nu are rost să mai pierdeţi timpul cu formalităţi, ci trebuie să scoateţi roata de rezervă şi să mergeţi la prima vulcanizare. Despăgubirea se plăteşte doar în cazul în care au fost deteriorate şi cauciucurile, şi jantele, şi caroseria.

„Nu este exclus însă că unele companii de asigurări nu au acest punct stipulat în contract şi, evident, niciun fel de prejudiciu nu poate fi recuperat", a spus specialistul în asigurări. 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite