Republica Moldova îşi va crea propria Agenţie Navală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portul Giurgiuleşti este poarta maritimă a Republicii Moldova
Portul Giurgiuleşti este poarta maritimă a Republicii Moldova

Autorităţile planifică să creeze Agenţia Navală a Republicii Moldova prin reorganizarea (fuziune prin contopire) Instituţiei Publice „Căpitănia portului Giurgiuleşti“ şi a Întreprinderii de Stat „Registrul Naval“.

Necesitatea creării unei Agenţii Navale este argumentată de specialiştii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor prin faptul în prezent în ţara noastră nu există o autoritate administrativă unitară care ar fi învestită cu funcţii de supraveghere şi control în domeniul transportului naval, de înregistrare a navelor, precum şi examinarea stării tehnice a acestora, după modelul ţărilor UE, dar şi a statelor din spaţiul CSI.

"Începând cu anul 2006, au fost create Instituţia Publică ”Căpitănia Portului Giurgiuleşti” şi Întreprinderea de Stat ”Registrul Naval” în scopul exercitării a celor mai importante funcţii ce au revenit Republicii Moldova ca stat “pavilion” şi stat “port”. În acest context, având în vedere că supravegherea activităţii transportului naval şi exercitării funcţiilor de stat “pavilion” şi stat “port” presupun în sine un proces mult mai vast decât s-ar crede, iar structurile existente nu corespund cerinţelor necesare pentru a fi eficiente în implementarea strategiilor din domeniul dat, s-a propus astfel reformarea serviciilor publice prin instituirea unei autorităţi administrative unitare“, se precizează într-o notă de argumentare la un proiect de hotărâre de Guvern.

Potrivit specialiştilor de la MTID, "crearea Agenţiei Navale va permite fortificarea eforturilor întreprinse pentru micşorarea numărului de nave ce nu corespund cerinţelor convenţiilor internaţionale şi care fac escală în porturile Republicii Moldova, prezentând un potenţial pericol pentru securitatea ecologică din zonă. Totodată aceasta va avea un efect pozitiv asupra calităţii navelor ce se exploatează sub pavilionul moldovenesc şi ca rezultat asupra imaginii Republicii Moldova pe plan internaţional“.

Conform estimărilor făcute de specialişti MTID bugetul anual al noii instituţii va fi de circa nouă milioane de lei şi acesta va fi completat în special din veniturile obţinute de la serviciile de înregistrare a navelor sub pavilionul Moldovei, dar şi de la pilotarea navelor în port şi alte servicii.

Cum a devenit Republica Moldova superputere maritimă

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite