Tony Selva, olandezul îndrăgostit de Mehedinţi şi creatorul ambarcaţiunilor de lux din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Olandezul Tony Selva într-o şalupă de intervenţie de tip militar construită de el
Olandezul Tony Selva într-o şalupă de intervenţie de tip militar construită de el

A lăsat în urmă acum 20 de ani familia, a vândut tot ce avea în Olanda şi a venit la noi. Olandezul Tony Selva a pus pe picioare o afacere cu ambarcaţiuni de lux, despre care spune că e mai mult o pasiune.

A venit prima dată în România în 1992 la invitaţia echipei de volei din Craiova, care se antrenase în sala de sport pe care o deţinea în Olanda. S-a îndrăgostit din prima clipă de ţara noastră, de oamenii calzi, oneşti şi prietenoşi, aşa cum îi place să spună despre români. Îi plac verile lungi şi călduroase din România şi iubeşte gustul legumelor româneşti crescute în grădină. Până în 2000, când s-a stabilit definitiv  în România, a fost tot pe drumuri între Olanda şi ţara noastră. A rămas aici pentru a face ambarcaţiuni de lux, iar în Olanda, ajunge doar în vizită sau cu afaceri. S-a stabilit în Drobeta Turnu Severin, după ce a acceptat colaborarea cu Şantierul Naval “Severnav” pentru construcţia de ambarcaţiuni şi yahturi. “Pentru mine a fost o provocare colaborarea cu Severnav-ul, mi-a plăcut ideea şi în cadrul şantierului am început să şcolarizez personalul, am adus clienţi, contracte şi dacă la început a fost numai pasiune treptat aceasta a devenit o mică afacere”, spune Tony Selva.

Apoi, Tony Selva şi-a deschis propriul atelier de ambarcaţiuni în Hinova, lângă Dunăre. Pentru el, orice detaliu contează, aşa că munceşte cot la cot cu angajaţii lui. S-a remarcat repede, datorită priceperii cu care lucrează: a scos pe piaţă modele unicat, iar ultima sa realizare pare desprinsă din filmele americane de acţiune. Construită special pentru armată, ambarcaţiunea e blindată şi echipată cu sisteme moderne. “Este o navă militară, foarte greu detectabilă pe radar, este antiglonţ şi extrem de rapidă. Are un motor de 500 cai putere, care dezvoltă o viteză de peste 120 kilometri la oră. E o barcă de asalt, un fel de Hummer pe apă”, spune constructorul olandez. După lansarea prototipului, Tony Selva a fost chemat în Dubai, Arabia Saudită, Suedia, Olanda Germania, China, Filipine, Columbia, investitorii străini fiind interesaţi să cumpere acest concept. Dar pentru că acest prototip a luat naştere la Hinova, pe malul românesc al Dunării, constructorul şi-ar dori ca statul român să-l cumpere, însă din păcate până acum nu s-a arătat deloc interesat.
„Eu mi-aş dori ca acest model să rămână în România. Acum lucrez să-l perfecţionez şi în toamnă este gata modelul pentru prezentare. Din păcate statul român, într-un segment care are foarte mult de recuperat, adică industria de armanent, nu este interesat deşi ar putea fi un produs  şi de export deosebit de interesant.  Problema este că de fiecare dată când ajungi aproape de o promovare se schimbă Guvernul  şi trebuie să o iei de la zero, iar eu nu mai am răbdare”, mărturiseşte Tony Selva.

De altfel, în toţi aceşti ani nu a simţit o clipă sprijinul statului român pentru dezvoltarea afacerii sale sau a altor firme care au vrut să scoată un produs nou pe piaţă. În ultimii 7-8 ani s-a specializat în construcţia de yahturi unicat, un fel de jucării pentru oamenii superbogaţi. Acum este pe punctul de a-şi muta afacerea cu ambarcaţiuni de lux în Olanda.

„Problema României este imaginea pe care o are afară şi care îmi afectează afacerea în mod direct. Afară este greu de acceptat un produs de lux făcut în România. Eu mă lupt cu imaginea proastă făcută de câţiva români care fac ravagii cu carduri, cu spargeri.  Clienţii mei care sunt la un nivel înalt nu acceptă să se laude cu un produs frumos made in România”

spune Tony Selva.

Îşi mută doar afacerea în Olanda pentru că în România are de gând să mai petreacă mulţi ani din viaţa sa. Visul său este să pună pe picioare, aici la Drobeta Turnu Severin, un club de yahting, unde să-i învăţe pe copii să se distreze pe apă.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite