Cum se va schimba viaţa oamenilor de la „piciorul” podului peste Dunăre. „Aşteptăm de pe vremea bunicilor”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Satul Jijila foto: Costică Deacu
Satul Jijila foto: Costică Deacu

Construirea unui pod peste Dunăre, care să facă legătura între Tulcea şi Brăila, va deschide noi perspective pentru toate comunităţile locale din zonă. Podul este cea mai mare investiţie românească de acest gen, iar lucrările la el sunt în plină desfăşurare.

Comuna Jijila (Tulcea) este situată la „piciorul podului” care se construieşte. Odată finalizată investiţia, oamenii de aici vor putea ajunge în Brăila sau Galaţi în 15-20 de minute cu maşina. Până acum, ca să ajungă în cele două municipii trebuiau să apeleze la traversarea cu bacul peste Dunăre, ceea ce le lua cel puţin 2 ore sau chiar mai mult. Nici până la Tulcea, municipiul-reşedinţă de judeţ, distanţa nu este una mică, fiind aproximativ 70 de kilometri de străbătut.

„Ni se permite accesul la <<civilizaţie>>, mult mai repede, mult mai uşor. Oamenii de la noi îşi căută de lucru în multe zone îndepărtate. Acum îşi vor putea găsi mai aproape de casă”, spune Costică Deacu, primarul din Jijila.

Nu doar faptul că vor deveni o „suburbie” a celor două mari oraşe îi încântă pe oamenii de aici, ci şi ideea că vor avea acces uşor la educaţie (Galaţi este centru universitar) şi, mai ales, că vor putea atrage investiţii care vor dezvolta întreaga comunitate locală.

„Vom deveni atractivi pentru cei care vor dori să investească, să deschidă aici societăţi comerciale, hale industriale, sens în care avem în vedere să dezvoltăm o zonă industrială, să ducem acolo toate facilităţile”, mai spune primarul comunei care numără 5.400 de locuitori, fiind a doua ca mărime din judeţul Tulcea.



Aşteaptă podul de pe vremea bunicilor

Dacă la început, oamenii priveau cu scepticism proiectul construirii unui pod peste Dunăre, spunând că sunt doar vorbe, acum, când construcţia a început să se ridice de la sol, locuitorii au devenit optimişti. „De pe vremea bunicilor aşteptăm acest pod. Dacă ne urcăm pe deal vedem Brăila şi Galaţiul ca-n palmă, dar nu puteam ajunge acolo. Era strigător la cer”, mai spune Costică Deacu.

Podul va face ca Jijila să fie la doar 18 kilometri de municipiul Brăila (pe şosea) şi la 21 de Galaţi, distanţe foarte mici, care se străbat cu maşina într-un timp scurt. Asta, speră primarul, îi va face şi pe orăşeni să privească către zonele învecinate pentru a se „muta la ţară”. De altfel, în comună se lucrează la asfaltarea unor străzi şi la introducerea reţelei de canalizare. Oamenii au şi reţea de gaze, lucru cu care se pot lăuda încă din 1997.

Comuna Jijila jud Tulcea FOTO Deacu Costica


                Costică Deacu-primarul comunei Jijila foto: arhiva personală

Comuna Jijila jud Tulcea FOTO Deacu Costica

Deocamdată, preţul la case sau terenuri nu s-a schimbat, locuitorii nu au folosit construirea podului pentru a ridica valoarea. Şi acest lucru se vede: au apărut gălăţeni care au achiziţionat imobile în comuna Jijila.

Lucrările în zonă vor continua cel puţin doi ani, iar în perioada aceasta mulţi bărbaţi din comună şi-au găsit un serviciu pe şantierul podului. Apoi, oamenii speră să-şi poată găsi ceva în cele două oraşe de peste apă.

Majoritatea femeilor din comună lucrează la fabrici de confecţii din Măcin, iar ceilalţi locuitori sunt angajaţi ai fermelor agricole din zonă, aşa că populaţia activă a Jijilei nu stă cu mâna întinsă după ajutoare sociale, ci sunt „oameni harnici şi gospodari”, cum îi caracterizează primarul Costică Deacu.  


                                        Lucrări de construire a podului
 

Podul peste Dunăre Brăila Galaţi Tulcea Jijila Smârdan Sursa Youtube / Leopold Balaes

Cel mai scump pod din istoria României

Podul care va lega Moldova şi Muntenia de Dobrogea va costa circa 500 milioane de euro. Va fi cel mai scump pod din istoria României şi al doilea proiect de infrastructură, ca valoare, de pe tot cursul Dunării (după Porţile de Fier).

Podul va uni judeţele Brăila-Galaţi de Tulcea, în zona Jijila, şi ar urma să fie inaugurat în 2021. Proiectul presupune amenajarea, în total, a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea.

Deasupra Dunării va fi o porţiune de 2 kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Actualmente, orice drum la Galaţi sau Brăila implică trecerea Dunării cu bacul, ceea ce ridică durata călătoriei la două ore pentru 20 kilometri, dacă eşti norocos.

Citeşte şi:

VIDEO Cel mai scump pod peste Dunăre creşte. „E fantastic ce se întâmplă“

VIDEO Ludovic Orban a vizitat şantiere din Tulcea. Ce a spus premierul despre investiţiile pentru Dobrogea

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite