Brave, browser recent apărut pe piaţă, care promite să atace supremaţia Google Chrome sau Mozilla Firefox

0
Publicat:
Ultima actualizare:
brave browser

În Chrome există câteva probleme neplăcute, cum ar fi consumul mare de memorie RAM şi urmărirea preferinţelor utilizatorilor, ceea ce creează reclame ţintite.

Browserul Brave a fost dezvoltat de Brave Software cofondat de Brendan Eich (CEO) şi Brian Bondy (CTO) în 2016. Pe atunci, avea doar o funcţie de blocare a anunţurilor, dar compania a promis că va aduce noi funcţii care vor proteja confidenţialitatea utilizatorului.

Brave este cel mai rapid browser în momentul de faţă, protivit cnet.com, pe orice sistem de operare, atât pe mobil cât şi pe desktop. Brave pretinde o experienţă de navigare cu 3 până la 6 ori mai rapidă decât a celorlalţi competitori mai celebri. 

VIDEO: youtube / Hashoshi

Viteza unui browser poate varia în funcţie de caracteristicile de securitate şi confidenţialitate. Site-urile încărcate cu multe bannere, ferestre de tip pop-up şi trackere publicitare pot încetini browserele pe măsură ce dispozitivul pe care îl utilizaţi se străduieşte să proceseze o mulţime de date. În timp ce extensiile de blocare a reclamelor sunt disponibile pentru Firefox şi Chrome, Brave este construit pentru a rula aceste funcţii în mod implicit.

Una dintre cele mai folosite metode în mediul online este „amprentarea”, o metodă pe care agenţii de publicitate o folosesc pentru a-ţi urmări activitatea pe site-uri, permiţându-le să-ţi creeze un profil de identificare, fără a utiliza cookie-uri. 

Majoritatea browserelor încep acum să lupte împotriva acestui tip de urmărire, iar Brave nu face excepţie. Alături de amprentarea digitală, Brave's Shields oferă o blocare largă de cookie-uri de urmărire şi reclame invazive.

Cea mai bună parte a suitei de confidenţialitate a lui Brave este că elimină acest „joc murdar”  şi îl face mai rapid şi mai puţin enervant, pentru o experienţă de navigare mult mai sigură. 

De asemenea, Brave încearcă să ajungă la un echilibru între confidenţialitatea utilizatorilor din trackerele publicitare şi veniturile bazate pe anunţuri, pe care se bazează site-urile web. 

Partea cea mai interesantă din Brave ţine de Brave Rewards, un sistem prin care eşti recompensat dacă interacţiunezi cu reclame. Primeşti 70% din profit printr-un sistem intitulat Basic Attention Tokens sau BAT. 

Profitul cu pricina poate fi folosit pentru a oferi bacşiş creatorilor de conţinut sau poate fi păstrat în format crypto pentru tine. Partea bună este însă că reclamele servite în acest format sunt foarte profitabile pentru toată lumea şi au o rată de interacţiune foarte mare. 

Aproximativ 14% dintre utilizatorii de Brave fac click pe acele reclame, în timp ce în cazul Google AdWords rata de interacţiune este de aproximativ 2%.

Potrivit Brave, un utilizator obişnuit câştigă în jur de 5 dolari pe lună, dar această cifră poate varia în funcţie de regiune şi de „alţi factori”.

În acest moment, Brave a fost descărcat şi instalat de 8 milioane de internauţi, în timp ce Google Chrome  sau Mozilla Firefox au sute de milioane. 

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite