Cum te fereşti de escroci pe site-urile de comerţ online. Greşeala care te poate costa o avere

Cum te fereşti de escroci pe site-urile de comerţ online. Greşeala care te poate costa o avere

Cetăţenii sunt sfătuiţi să ţină cont de câteva recomandări ale poliţiştilor FOTO Shutterstock

Poliţiştii ialomiţeni atrag atenţia cetăţenilor cu privire la măsurile ce trebuie adoptate pentru a nu deveni victime ale  escrocilor pe site-urile de comerţ online. Pentru a înşela cetăţenii, infractorii îşi diversifică în permanenţă metodele de abordare a viitoarelor victime.

În cazul acestor tipuri de înşelăciune, persoanele fizice sunt contactate de cei care oferă spre vânzare diferite produse pe site-urile de comerţ online.
 
Discuţiile se poartă, de regulă, spun anchetatorii,  prin intermediul aplicaţiei WhatsApp. Aceştia pretind că sunt interesaţi de achiziţionarea produsului din anunţ, poartă o scurtă negociere, pentru ca la final, să anunţe vânzătorul că produsul a fost deja achitat în avans. 
 
Infractorul îi trimite victimei un link (Exemplu: https://olxro – payment.site/ https://olxro-delivery.website/https://fancourier-g.com/, etc.) cerându-i acesteia să îl acceseze pentru a  primi contravaloarea produselor expuse spre vânzare. 
 
Prin intermediul link-ului, infractorii încearcă să colecteze credenţialele utilizatorilor (datele cardului bancar, inclusiv codul CVV/CVC, date personale, soldul contului, etc.). 
 
Odată obţinute aceste date, sunt folosite, ulterior, în efectuarea unei tranzacţii online.
 
Pentru a nu deveni victimă a unei infracţiuni de înşelăciune pe site-uri de comerţ online, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Ialomiţa vă recomandă:
 
1. Pentru primirea unei sume de bani în contul bancar nu sunt necesare datele cardului bancar! Sunt necesare doar contul IBAN al persoanei care urmează să primească suma de bani şi numele acesteia! 
 
2. Verificaţi cu atenţie adresa paginii web pe care vi se solicită datele personale!
 
3. Evitaţi deschiderea unor link-uri/ataşamente din email-uri/sms-uri nesolicitate!
 
4. Purtaţi discuţii cu cumpărătorul doar pe chat-ul site-ului de cumpărături online pentru a putea fi ajutaţi în caz de fraudă! Nu acceptaţi să mutaţi discuţiile pe aplicaţiile de comunicare!
 
5. Folosiţi carduri bancare pentru cumpărături online care oferă servicii suplimentare de siguranţă a plăţii (cod unic primit prin mesaj pe telefon, aprobarea tranzacţiei printr-o aplicaţie instalată pe telefonul mobil, utilizarea unui procesator de plăţi cunoscut – ex. PayU/PayPal)!
 
6. Prin introducerea şi validarea unui cod de tip ”3D-SECURE” primit din partea băncii, dumneavoastră aprobaţi efectuarea unei plăţi, nu încasarea unei sume de bani în contul propriu! 
 
7. Verificaţi ofertele primite! Nu vă grăbiţi să acceptaţi orice promoţie care sună atractiv! Poate fi o încercare de fraudă!
 
8.  Pentru cumpărături online de la persoane fizice folosiţi serviciul „Livrare cu plata ramburs” împreună cu serviciul „Livrare cu verificare”.
 
Vă mai recomandăm şi:
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările