Cât de periculoase pot deveni pneurile de iarnă „uitate“ de proprietari pe maşini şi peste vară. „Sunt concepute să reziste la temperaturi foarte scăzute“

Cât de periculoase pot deveni pneurile de iarnă „uitate“ de proprietari pe maşini şi peste vară. „Sunt concepute să reziste la temperaturi foarte scăzute“

Cauciucurile de iarnă au distanţă de frânare mai mare pe asfalt cald - foto:opiniatimisoarei

Cauciucurile de iarnă lăsate vara pe maşină sunt cauza principală a exploziilor care au loc pe autostrăzi, unul dintre factorii principali care cauzează accidente rutiere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comoditatea, lipsa resursei financiare şi necunoştinţa de cauză fac ca mulţi şoferi să nu treacă pe la un service auto sau vulcanizare odată cu schimbarea sezonului, care aduce cu sine şi schimbarea cauciucurilor.

Dacă există o lege care reglementează tipul de cauciuc folosit pe maşină iarna, pentru perioada verii nu există obligaţia purtării unui pneu de vară, aşa că multe lume îşi cumpără un singur set de cauciucuri, de iarnă, şi le foloseşte şi peste vară.

Acest lucru este total greşit şi reprezintă un pericol, afirmă specialiştii. Caracteristicile cauciucurilor de iarnă şi de vară sunt diferite, de la structura cauciucului din componenţă până la modul său de comportare în contact cu asfaltul.

„Am văzut prin oraş multe maşini cu anvelope de iarnă. Anvelopele de iarnă sunt construite şi concepute în aşa fel încât ele să reziste la temperaturi foarte scăzute şi în condiţii de iarnă. Acestea îşi pierd din calităţi la o temperatură de peste 7 grade Celsius. Vara temperatura asfaltului poate trece liniştit de 50 de grade Celsius. În concluzie, anvelopele de iarnă îşi pierd majoritatea calităţilor în timpul verii. O anvelopă de iarnă utilizată vara nu mai are randament în timp de iarna, sezonul următor. Este aproape la fel ca şi cum am umbla vara încăltaţi în bocanci. Nu uitaţi, anvelopele sunt singurul contact al maşinii cu solul, asta dacă folosiţi anvelopele corespunzătoare”, afirmă Marius Ionuţ, reprezentantul unei firme de profil.

Conform acestuia, cauciucurile de iarnă lăsate pe maşină şi vara sunt cauzele celor mai multe explozii de cauciuc de pe autostrăzi, pentru că ele se supraîncălzesc rapid. Mai mult, cauciucurile de iarnă pe un asfalt cald lungesc distanţa de frânare, ceea ce reprezintă un pericol în plus pentru siguranţa rutieră.

Din această cauză specialiştii recomandă deţinătorilor de autoturisme să le „încalţe” în fiecare sezon cu cauciucuri specifice, eliminând astfel riscul unor explozii sau accidente produse de din cauza distanţei de frânare prea lungi. Unele persoane din acest domeniu au făcut presiuni în urmă cu câţiva ani, pentru completarea legii cu obligativitatea dotării maşinilor cauciucuri de vară în perioada caldă, la fel cum este şi în alte state, dar acest lucru nu s-a întâmplat, lăsând acest lucru la nivelul conştiinţei fiecărui deţinător de autoturism.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: