FOTO Elevii din Piteşti au aflat chiar de la reprezentanţii Asociaţiei Berarii României de ce alcoolul nu-i face mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reprezentanţii asociaţiei s-au întâlnit cu peste 120 de elevi din Piteşti
Reprezentanţii asociaţiei s-au întâlnit cu peste 120 de elevi din Piteşti

Asociaţia Berarii României în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Poliţia Română şi Consiliul Naţional al Audiovizualului continuă campania educaţională "Alcoolul nu te face mare".  În cadrul campaniei, reprezentanţii asociaţiei s-au întâlnit, vineri  cu peste 120 de elevi de la Colegiul Tehnic Costin D. Neniţescu din Piteşti.

O campania  care este în desfăşurare la nivel naţional încă din 2006 şi are ca obiectiv informarea liceenilor asupra efectelor negative ale consumului de alcool a fost reluată începând de astăyi

De anul acesta, "Alcoolul nu te face mare" capătă o noua amploare, cu obiectivul de a ajunge la un număr cât mai mare de adolescenţi şi este dezvoltată ca un program coerent care ia în calcul factorii-cheie predictivi ai consumului de alcool în rândul tinerilor şi susţine prevenţia prin: participarea în activităţi organizate de timp liber, timpul petrecut cu părinţii, activităţile de relaţionare la şcoală, prezenţa acasă în timpul serii şi implicarea autorităţilor locale, şcolilor şi părinţilor.

“Colaborarea dintre Ministerul Educaţiei şi „Berarii României”, în cadrul campaniei „Alcoolul nu te face mare”, a debutat în 2007, avându-l ca personaj principal, pe lângă elevi, pe psihologul Cristian Andrei. Campania din 2019 urmăreşte aceeaşi reţetă de succes: materiale interesante pentru elevi şi părinţi, un psiholog specializat în lucrul cu adolescenţii, întâlniri nonformale cu tinerii. Deşi prevenirea consumului de alcool în rândul tinerilor presupune un efort constant, considerăm această campanie una dintre cele mai reuşite iniţiative din acest domeniu, atât datorită parteneriatului de succes public-privat, cât mai ales datorită materialelor foarte moderne, în spiritul generaţiei actuale. Rămâne de acum datoria noastră şi a dumneavoastră, să le facem cunoscute, să ajungă pe toate canalele la grupul-ţintă şi să atingem astfel scopul pentru care au fost create”, spune Ionel-Florian Lixandru, Secretar de Stat în Ministerul Educaţiei Naţionale.

 "Putem produce schimbările de comportament pe care ni le dorim"

Scopul este conştientizarea tinerilor şi a părinţilor referitor la consecinţele consumului de alcool la vârste sub 18 ani şi luarea unor decizii de viaţă sănătoase.

„Suntem preocupaţi permanent de transmiterea către adolescenţi a reperelor necesare asigurării unor atitudini dezirabile social în rândul acestora. Apreciem ca binevenită reluarea colaborării cu Asociaţia „Berarii României”, întrucât se crează premisele unor acţiuni de succes, susţinute de echipe multidisciplinare, în cadrul cărora se vor disemina, către grupul ţintă vizat, date corecte şi pertinente, de natură să reducă riscul de victimizare ori de implicare a minorilor în comiterea de fapte penale. i”, spune comisarul de Poliţie Sorin Stănică, Director al Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii.

Astfel, poliţiştii structurilor de analiză şi prevenire a criminalităţii vor asigura suportul informaţional privind infracţionalitatea juvenilă, prin prisma legislaţiei în vigoare, dar şi a modalităţilor de diminuare a vulnerabilităţi.

"Promovarea unui comportament responsabil faţă de consumul de alcool se află permanent în atenţia noastră, producătorii locali de bere contribuind activ la implementarea strategiei Uniunii Europene de reducere a consecinţelor consumului dăunător de alcool. Educaţia este cea care deţine un rol cheie în schimbarea atitudinii faţă de consumul de alcool a adolescenţilor. De aceea considerăm că prin acţiunile comune ale industriei,  autorităţilor, profesorilor şi părinţilor putem produce schimbările de comportament pe care ni le dorim. Le mulţumim partenerilor campaniei care au avut încredere în noi în tot acest timp şi ne dorim ca prin acest efort comun să contribum eficient la reducerea consumului de alcool în rândul minorilor", a precizat Julia Leferman, Director General al Asociaţei Berarii României 

Campania se derulează pe parcursul a 3 ani

Prima etapă a campaniei vizează oraşele Bucureşti (2 octombrie), Târgovişte (18 octombrie), Focşani (25 octombrie), Piteşti (1 noiembrie) şi Braşov (8 noiembrie), unde au loc întâlniri cu elevii din clasele IX-X şi Silviu Ioniţă, psiholog şi mental coach al Echipei Naţionale de fotbal U21, cu o experienţă de 20 de ani în proiecte cu adolescenţi, reprezentanţi ai organizaţiei E-Civis, care vor prezenta adolescenţilor activităţi de timp liber (demonstraţii cu roboţi), precum şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale şi ai Poliţiei Române. 

Ghidul adolescentului, Ghidul pentru părinţi, Ghidul profesorului cu sfaturi şi recomandări vor fi disponibile pentru cei interesaţi şi vor putea fi descărcate de pe platforma online www.alcoolulnutefacemare.ro. 

Prin parteneriatul cu CNA, care a aprobat încadrarea campaniei în categoria campaniilor de interes social, spotul va fi difuzat pe posturile TV şi radio naţionale şi locale, astfel mesajele campaniei vor ajunge la cât mai mulţi tineri şi părinţi. 

Despre "Alcoolul nu te face mare"

Campania "Alcoolul nu te face mare" a fost lansată în anul 2006, bucurâdu-se de-a lungul timpului de rezultate remarcabile şi fiind recunoscută ca exemplu de bune practici la ediţia a 8-a a EU Alcohol Forum 2017. În perioada 2006-2016, la nivel naţional, au fost derulate o serie de acţiuni care au vizat elevi, profesori şi părinţi, toate acţiunile având ca obiectiv informarea şi educarea liceenilor privind efectele negative ale consumului de alcool.

Până în prezent, peste 390.000 de liceeni din Bucureşti, Brăneşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Piteşti, Ploieşti, Târgu Mureş şi Timişoara au interacţionat direct sau indirect cu mesajele campaniei, 2.000 profesori au participat în campanie, 7.000 părinţi au descărcat ghidul pentru părinţi de pe site-ul campaniei şi 130 magazine din proximitatea liceelor au ales să posteze materiale ale campaniei.

În ultimii ani campania s-a derulat online, pe site-ul www.alcoolulnutefacemare.ro, care pune la dispoziţia adolescenţilor, părinţilor şi profesorilor informaţii privind efectele negative ale consumului de alcool în cazul minorilor.

Despre Asociaţia Berarii României

Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din ţară. În cei 15 ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reuşind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor şi instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă. 

De la elaborarea de standarde ale comunicării comerciale, la campanii de informare şi educare ce au vizat diferite categorii de public, activităţile Asociaţiei au avut constant un numitor comun: responsabilitatea. Prin elaborarea Codului de Comunicare Comercială Responsabilă privind Berea, industria berii a devenit prima industrie locală care s-a autoreglementat, stabilind un standard de bune practici la nivelul întregului mediu românesc de afaceri. 

 Asociaţia Berarii României derulează şi campania de informare privind riscurile asociate conducerii autoturismului sub influenţa alcoolului "Fără alcool la volan", o campanie derulată cu sprijinul Poliţiei Române.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite