Ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea familiilor afectate de inundaţiile din Argeş

Ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea familiilor afectate de inundaţiile din Argeş

Zeci de gospodării din Argeş au fost inundate în weekend. Foto ISU Argeş

Persoanele singure şi familiile afectate de zecile de inundaţii produse în ultimele zile în mai multe localităţi din Argeş vor primi, indiferent de veniturile acestora, ajutoare de urgenţă.

Precipitaţiile abundente şi vântul puternic manifestate în perioada pe 28 şi 29  august în Argeş au făcut prăpăd în zeci de gosopdării din judeţ.
 
Urmare a precipitaţiilor abundente şi a vântului puternic manifestate în perioada 28.08.2021- 29.08.2021, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Argeş a intervenit în localităţile: Curtea de Argeş, Câmpulung, Piteşti, Albota, Valea Mare Pravăţ, Bughea de Sus, Bughea de Jos, Lereşti, Rucăr. 
 
În municipiul Curtea de Argeş au avut loc 4 intervenţii provocate de următoarele evenimente: un copac a căzut peste firele electrice pe drumul către Tigveni DN73C unde a fost necesară şi intervenţia CEZ; acoperişul unui bloc de locuit a căzut peste 9 autoturisme şi carosabil; acoperişul unui bloc de locuit a căzut pe spaţiul verde şi  o grindă de lemn ce se afla în pericol să cadă.
În urma inundaţiilor, echipele de intervenţie au evacuat apa provenită din precipitaţii din 3 locuinţe (Câmpulung),  4 curţi (Câmpulung, Albota, Valea Mare Pravăţ, Rucăr), din 16 beciuri (Câmpulung, Piteşti, Lereşti, Bughea de Jos), dintr-un garaj (Bughea de Sus), dintr-un subsol (Piteşti) , din parcarea şi demisolul unui bloc (Piteşti).
 
Prefectul judeţului Argeş, Emilia Mateescu informează că, persoanele singure şi familiile afectate de inundaţii, indiferent de veniturile acestora vor primi ajutoare de urgenţă din partea Guvernului în conformitate cu Hotărârea nr. 671/2021 din 24.06.2021.
 
"Prin urmare, familiile şi persoanele singure ale căror locuinţe au fost avariate parţial sau în totalitate de inundaţii vor primi suplimentar faţă de sumele acordate pentru afectarea locuinţei, ajutoare de urgenţă în cuantum de:
- 6.000 de lei dacă locuinţa a fost afectată în proporţie de peste 75% inclusiv;
- 4.000 lei dacă locuinţa a fost afectată între 50% inclusiv şi 75%;
- 2.500 lei pentru proprietarii gospodăriilor inundate în proporţie cuprinsă între 25% inclusiv şi 50%;
- 1.500 de lei dacă locuinţa a fost afectată în proporţie de până  la 25% ;
Persoanele ale căror bunuri din locuinţă au fost deteriorate, indiferent de numărul sau tipul bunurilor vor primi un ajutor de urgenţă în cuantum de 1.000 lei", se arată într-un comunicat al Cancelariei Prefectului judeţului Argeş.
 

 Se vor acorda pe baza constatărilor unei comisii de evaluare

Ajutorul de urgenţă se acordă numai pentru persoanele singure şi familiile pentru care s-au înregistrat pagube în cazul locuinţelor în care acestea trăiesc efectiv, iar pentru acordarea ajutorului de urgenţă nu se impune completarea unei cereri şi nici efectuarea de anchete sociale prin care să se certifice existenţa situaţiilor de necesitate ori, după caz, a situaţiilor deosebite în care se află familiile sau persoanele singure.
 
Ajutoarele de urgenţă se vor acorda pe baza constatărilor comisiei pentru evaluarea estimativă a pagubelor, constituită prin ordin al prefectului şi pe baza borderourilor intocmite de Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Argeş.  
 
Plata ajutorului de urgenţă se poate face prin mandat poştal sau prin cont bancar. În situaţia în care beneficiarul ajutorului va opta pentru plata prin cont bancar,  acesta îşi va exprima opţiunea în scris printr-o declaraţie pe propria răspundere.
 

Vă recomandăm să mai citiţi:

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările