„Mini-Bechtel de Moldova“. Drumul între Iaşi şi Botoşani ar urma să fie asfaltat până în 2015, după întârzieri demne de Cartea Recordurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul judeţean între Iaşi şi Botoşani, una dintre cele mai importante legături rutiere din Moldova, arată mai rău decât o uliţă sătească FOTO Adevărul
Drumul judeţean între Iaşi şi Botoşani, una dintre cele mai importante legături rutiere din Moldova, arată mai rău decât o uliţă sătească FOTO Adevărul

Oficialii Consiliului Judeţean Iaşi au anunţat semnarea contractului privind asfaltarea DJ282, care face legătura între Iaşi şi Botoşani.

Asocierea formată din SC Eky Sam SRL Târgu Frumos (lider), SC Transporturi Auto SA Botoşani şi SC Enviro Construct SRL Iaşi a semnat ieri, 23 noiembrie, cu şefii Consiliului Judeţean contractul pentru asfaltarea DJ282, principala legătură rutieră între judeţele Iaşi şi Botoşani.

Firmele contractate vor primi 48,3 milioane de lei pentru a reface 42,8 kilometri de drum între cele două judeţe. Lucrările implică şi reabilitarea a sapte podeţe. DJ282 trece prin comunele Ţigănaşi, Vlădeni, Şipote şi Plugari. Termenul de finalizare a lucrărilor, prevăzut prin contract, este 8 ianuarie 2015.

"Chiar din aceste zile vor interveni asupra drumului pentru a-l nivela, fiind impropriu şi pentru deszăpezire. Într-o primă fază va fi nivelat, apoi conservat pentru iarnă, pentru ca din primăvară şi până la Crăciunul de anul viitor, drumul să fie complet reabilitat. Garanţia este de cinci ani”, a precizat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.

Proiectul modernizării drumului între Iaşi şi Botoşani a fost lansat în 2007, a fost găsit un constructor în 2011, iar spre sfârşitul anului 2012 contractul a fost reziliat.

Euroconstruct Group din Iaşi, societate deţinută de omul de afaceri Constantin Pricop, este una dintre firmele de casă ale Primăriei Iaşi, reuşind să contracteze pe bandă rulantă în ultimii ani lucrări de asfaltare pentru drumurile din municipiu. În mod surprinzător pentru experţi, a reuşit să câştige şi licitaţia pentru Iaşi - Botoşani, deşi la procedura din 2010 au luat parte alte 11 grupări, printre care şi cele deţinute de coloşii Umbrărescu şi Căşuneanu.

În plus, Euroconstruct a avut una dintre cele mai mari oferte, de 57 de milioane de lei. Oficialii firmei s-au angajat să termine lucrările, care presupun inclusiv reabiltiarea a cinci poduri şi construirea a încă două poduri noi în 18 luni. Din timpul mandatului lui Constatin Simirad la CJ Iaşi, atunci când a fost semnat contractul, şi până în toama anului 2012, cu o lună înainte de expirarea termenului, muncitorii Euroconstruct abia au terminat 19% din totalul lucrărilor, pentru care au solicitat decontarea a 10,7 milioane de lei. Între timp, firma Euroconstruct a intrat în insolvenţă, cu datorii totale de 13 milioane de euro.

Actualul preşedinte al CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, a decis să rupă contractul cu Euroconstrut în august 2012, iar Eurocontruct a tot contestat prin instanţe decizia. Abia în vara acestui an, instanţele au dat câştig de cauză Consiliului Judeţean Iaşi, care a organizat în iulie o nouă licitaţie pentru desemnarea unui constructor al drumului.

Pe aceeaşi temă:

FOTO Eşec de Cartea Recordurilor. Asfaltarea drumului de 38 de kilometri între Iaşi şi Botoşani a început în 2007 şi nu va fi gata mai devreme de 2015

Drumul Iaşi- Botoşani, atribuit firmei Euroconstruct

Calvarul lucrărilor la drumul judeţean Iaşi-Botoşani, blocate în instanţă de firma de casă a Primăriei: reproiectare şi avocaţi plătiţi din bani publici

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite