Mizeria din jurul şantierului căii ferate pe care trenurile vor trece cu 160 km/h i-a revoltat pe localnici

Mizeria din jurul şantierului căii ferate pe care trenurile vor trece cu 160 km/h i-a revoltat pe localnici

Foto: Mesagerul Hunedorean.

Localnicii din Ilia s-au plâns autorităţilor de mizeria produsă pe drumurile comunei de constructorii noii magistrale feroviare din vestul ţării - sectorul Gurasada – Simeria.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aproape 400 de locuitori din comuna Ilia au semnat şi au trimis autorităţilor o petiţie prin care îşi exprimă indignarea că, in centrul comunei, a fost amenajat un depozit de agregate minerale, al firmei care execută lucrări la calea ferată de mare viteză, pe tronsonul Simeria – Gurasada, a informat Prefectura Hunedoara.

Comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara au constatat nerespectarea unor condiţii impuse prin  Acordul de mediu din 2012 deţinut de companie. „Nu este precizat depozitul/ platforma temporară de depozitare agregate din Ilia, care face obiectul sesizării. Nu sunt amenajate puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor a reziduurilor la ieşirea din şantier”, a informat Garda de Mediu Hunedoara, conform unui comunicat transmis de Prefectură.

Acordul de mediu a fost emis din 2012 şi reviziuit în 2019, către CFR, titularul fiind Compania Naţională de Căi Ferate  „C.F.R.” –S.A., în calitate de beneficiar al investiţiei- Lotul 2 „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor de viteză maximă de 160km/h, Tronsonul 3: Gurasada – Simeria”.

Comisarii Gărzii de Mediu au efectuat controlul în teren în 5 februarie, împreună cu reprezentanţi ai antreprenorului lucrării, Asocierea FCC – Astaldi - Convensa şi în prezenţa reprezentanţilor Primăriei Comunei Ilia.
„Au fost impuse măsuri pentru Asocierea FCC – Astaldi - Convensa, de amenajare a unor puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor a reziduurilor la ieşirea din şantiere, pe drumurile publice”, a informat Prefectura Hunedoara.

Investiţia de aproape 2,7 miliarde de lei
Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de 141 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: