VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva, la Holdea.

Recepţia Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva a fost refuzată, în urma unor probleme grave semnalate pe tronsonul de 21 de kilometri.

GALERIE FOTO

UPDATE: Nici Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj - Deva nu va putea fi deschis circulaţei.

Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj - Deva a fost recepţionat, luni, însă deocamdată rămâne o „autostradă - muzeu”. „Cei 22 de kilometri recepţionaţi astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschişi circulaţiei din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector”, informează CNAIR, într-un comunicat de presă.

Ştirea iniţială:

Visul şoferilor de a putea circula, de Sfânta Maria, pe încă 43 de kilometri din Autostrada Lugoj - Deva s-a spulberat. Lotul 3 nu poate fi recepţionat, susţin reprezentanţii Companei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Luni a fost programată recepţia lucrărilor pe Loturile 3 şi 4 ale autostrăzii din vestul ţării, însă reprezentanţii Comisiei de recepţie, formată din oficiali ai CNAIR şi ai Ministerul Transporturilor, din angajaţi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţiei Române şi autorităţi locale, au avut parte de o surpriză neplăcută pe tronsonul Ilia - Holdea (Lotul 3).

  După ce luni au demarat recepţia pe Lotul 4 Deva - Ilia, specialiştii nu au mai demarat procedurile pe tronsonul învecinat.

Video: Ultimele lucrări la Lotul 3, în 2 august 2019.

 

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, începerea recepţiei Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva a fost refuzată. Acesta a declarat, pentru adevarul.ro, că nu au fost îndeplinite condiţiile de calitate a lucrărilor.

 

Nodul Holdea, la sfârşitul săptămânii trecute. Imagini CNAIR.

„S-a refuzat începerea recepţiei pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Pe lângă neconformităţi la covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri. Sunt probleme de calitate, iar consultantul a recomandat să nu se înceapă recepţia. În această situaţie, constructorii trebuie să corecteze neconformităţile. Oricum, ei sunt oarecum într-o situaţie fericită că nu a fost începută recepţia. Altfel puteam începe recepţia şi să o suspendăm. Atunci ar fi avut 90 de zile la dispoziţie să remedieze lucrările, iar în caz contrar le era reziliat contractul şi pierdeau garanţia de bună execuţie şi primeau şi certificat negativ”, a precizat, pentru adevarul.ro, Alin Şerbănescu.

Lotul 4 va putea fi deschis traficului rutier, în cazul în care vor fi recepţionate lucrările la cei 22 de kilometri, dar şi două bretele de la Ilia, aflate pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, acesta trebuind să fie recepţionate separat. „Sunt încă discuţii cu privire la deschiderea acestui lot”, mai spune Alin Şerbănescu.

 

„Din punctul nostru de vedere, lucrările la Lotul 4 sunt finalizate, însă decizia va fi luată după finalizarea rapoartelor de la recepţie”, a declarat, pentru adevarul.ro, Ştefan Şerbu, director de şantier pe Lotul 4 Deva - Ilia.

În toamna anului 2013 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi construcutorii celor două tronsoane au semnat contractele de proiectare şi execuţie, conform cărora lucrările urmau să fie finalizate în 26 mai 2016.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Lucrările au început în primăvara anului 2014, iar pe ambele loturi, finalizate simultan, au fost acumulate întârzieri de peste trei ani.

Sectoarele Autostrăzii Lugoj – Deva sunt cuprinse în Autostrada A1 Nădlac – Bucureşti care măsoară 580 de kilometri, fiind cea mai lungă din ţară). A1 începe din Bucureşti şi asigură ieşirea spre frontiera cu Ungaria la Nădlac, traversând oraşele Piteşti, Sibiu, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad. În prezent, circa 400 de kilometri (70 la sută) din lungimea autostrăzii se află în exploatare, 9 la sută în şantier şi 21 la sută în planificare sau proiectare. După deschiderea celor 43 de kilometri din vestul ţării vor mai rămâne de executat Secţiunea Margina – Holdea, de circa 10 kilometri, şi Autostrada Sibiu - Piteşti, de 122 de kilometri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: