Şoseaua de pe malul Cincişului, extrem de degradată. Au loc lucrări la reţeaua de apă şi canalizare

Şoseaua de pe malul Cincişului, extrem de degradată. Au loc lucrări la reţeaua de apă şi canalizare

Şoseaua Lacului Cinciş/ Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Şoseaua de pe malul Lacului Cinciş se află într-o stare avansată de degradare, accelerată de lucrările la reţeaua de apă şi canalizare.

Lacul Cinciş a devenit în ultimul deceniu o zonă exclusivistă. Pe malul nordic al său, traversat de şoseaua Hunedoara – Topliţa, au fost ridicate zeci de construcţii (vile, pensiuni, hoteluri, campinguri), unele cu terenuri şi împrejmuiri chiar până în buza apelor, în timp ce pădurea încă rezistă pe malul sudic.

Nod rutier uriaş cu patru bretele în locul intersecţiei DN 7 - DN 76 de la intrarea pe Autostrada A1 Deva - Lugoj

Şoseaua Hunedoara - Călan, în şantier. Problema podului peste calea ferată de la intrarea în Călan

VIDEO Şoseaua Hunedoara - Călan. Cât au avansat lucrările de modernizare a drumului judeţean

Drumul Judeţean 687D, pe sectorul de circa şapte kilometri care ocoleşte întinderea de apă, a ajuns într-o stare de deteriorare avansată, iar pe unele porţiuni, siguranţa şoferilor este puse în pericol. Este plin de gropi, şanţuri şi denivelări, iar degradarea s-a accentuat în ultimii doi ani, odată cu lucrările la noua reţea de apă şi canalizare din zonă. Reabilitarea DJ 687D a fost promisă de autorităţile judeţene de mai mulţi ani, şoseaua fiind inclusă în cele zece sectoare de drum turistice pentru care Consiliul Judeţean Hunedoara a făcut studii de fezabilitate şi a încercat să obţină finanţări pentru modernizarea lor.

Se lucrează la reţeaua de apă şi canalizare

Din ianuarie 2018 şi în prezent, sectorul degradat al DJ 687D se află în administrarea Primăriei Teliucu Inferior, care în ultimii ani nu s-a ocupat de reparaţii ale şoselei, din cauza lipsei fondurilor şi a lucrărilor la reţeaua de apă şi canalizare, care se desfăşoară pe marginea drumului.

„Conducerea Consiliului Judeţean Hunedoara a solicitat din nou Primăriei Teliucu Inferior să execute lucrări de întreţinere periodică pentru menţinerea stării de viabilitate a sectorului de drum judeţean DJ 687D de la km 3+350 – km 10+100 (lungime totală de 6,750 km), astfel încât circulaţia rutieră să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi confort. Acest sector de drum a fost dat în administrare Consiliului Local Teliucu Inferior pentru a se putea implementa un proiect finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.  De asemenea, având în vedere Acordul Consiliului Judeţean Hunedoara privind lucrările de amplasare a conductei de alimentare cu apă potabilă – sat Cerna, pe sectorul de drum menţionat, Primăriei Teliucu Inferior i s-a solicitat să notifice constructorul ce execută aceste lucrări cu privire la aducerea la starea iniţială de viabilitate a sectorului de drum afectat”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara.
 

În situaţii similare s-au aflat şi alte sectoare de drumuri judeţene, afectate de lucrările la reţelele de utilităţi publice, pe care Consiliul Judeţean Hunedoara le-a predat în administrare temporară unor comune. În alte zone, însă, autorităţile locale care au preluat drumurile au reuşit să le aducă într-o stare adecvată, după lucrări. În cazul şoselei de pe malul Lacului Cinciş, acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrările la reţeaua de apă şi canalizare aveau termen de finalizare în 2020, dar nu s-au încheiat, astfel că intervenţiile ample pentru refacerea drumului judeţean nu pot avea loc.

Vă recomandăm să citiţi şi:

„Tunelurile pentru urşi“ ale Autostrăzii Lugoj - Deva, plănuite de un deceniu. Cât costă şi cum vor arăta

Cum arată podurile pentru sălbăticiuni, de pe autostrada Lugoj-Deva, la doi ani de la construire VIDEO

Nod rutier uriaş cu patru bretele în locul intersecţiei DN 7 - DN 76 de la intrarea pe Autostrada A1 Deva - Lugoj

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările