Cele mai căutate piese auto de către şoferi. Greşelile frecvente care pun maşina pe butuci

Cele mai
căutate piese auto de către şoferi. Greşelile frecvente care pun maşina pe butuci

Foto: arhivă Adevărul

Lipsa unei educaţii rutiere minimale face ca mulţi şoferi să conducă după ureche, iar consecinţele se văd foarte repede, mai ales că la asta se adaugă şi drumurile pline de gropi şi denivelări. Multe componente auto cedează după doar câteva luni de şofat sau sunt avariate în urma unor accidente uşoare provocate de conducătorii auto neatenţi.

O serie de componente auto sunt înlocuite cu regularitate de şoferi la maşină, iar unele sunt extrem de costisitoare. Vă prezentăm mai jos cele mai importante dintre acestea şi motivele pentru care se întâmplă acest lucru.

Bara de protecţie faţă

Multor şoferi li se poate părea ciudat ca tocmai bara de protecţie faţă a maşinii să fie printre cele mai căutate componente auto, dar asta se întâmplă pentru că comportamentul lor în trafic este unul normal. Când conduci cu 80-100 de kilometri în oraş şi nu păstrezi o distanţă sigură faţă de autovehiculul din faţă, e doar o chestiune de timp până vei produce un accident de circulaţie, iar în cele mai fericite cazuri bara de protecţie faţă se va face praf.

Farurile

Şi farurile intră în aceeaşi categorie cu cea amintită anterior. Şoferii care conduc haotic şi neglijent, produc destul de des accidente de circulaţie, iar primele care au de suferit sunt farurile. Unii conducătorii auto preferă să cumpere faruri noi, dar sunt mulţi care apelează la dezmembrări pentru a scăpa mai ieftin.

Discurile de frână

În mod normal, discurile de frână originale ar trebui să ţină peste 80.000 de kilometri, dar pe şoselele din România acest lucru este doar o utopie. Nu e vorba neaparat de faptul că discurile se uzează excesiv, ci că se ovalizează. Dacă şoferii s-au obişnuit să frâneze violent, este suficient să nimerească de câteva ori într-o groapă cu apă, iar pe fondul răcirii bruşte, discurile se deformează. Nu în ultimul rând, şoferii sunt nevoiţi să înlocuiască des discurile de frână pentru că le cumpără de la producători dubioşi, iar calitatea lor este îndoielnică.

Bucşăraia

Drumurile din România fac ca, la câteva mii de kilometri, şoferii să fie nevoiţi să meargă cu maşina în service pentru a înlocui pivoţii, bucşele şi alte componente auto care sunt puternic afectate de carosabilul denivelat şi plin de gropi. Dacă mai adăugăm la asta şi faptul că multe din acest piese sunt cumpărate after market, deci sunt de o calitate proastă, avem explicaţia pentru care aceste componente auto sunt printre cele mai căutate de şoferi.

Injectoarele

Nu are importanţă că vorbim de maşini pe benzină sau motorină, injectoarele sunt acum la fel de puternic afectate, în special de carburantul de proastă calitate şi vitezele mici de deplasare cu care conducătorii auto sunt forţaţi să meargă, în special în oraşe. Dacă aveţi noroc, puteţi scăpa doar cu o curăţare a injectoarelor, deşi nici această operaţiune nu este ieftină, însă în cele mai multe cazuri nu aveţi de ales şi trebuie să băgaţi adânc mâna în buzunar ca  să schimbaţi această componentă auto.

Jantele

Jantele auto sunt printre cele solicitate componente auto, mai ales dacă cele care le avem la maşină nu sunt cât de cât de calitate. Când ţi-e lumea mai dragă, te trezeşti cu o jantă crăpată sau îndoită după ce ai nimerit într-o groapă şi nu poţi face altceva decât să o înlocuieşti.

Amortizoarele

În mod normal, un amortizor de calitate nu ar trebui să facă probleme cel puţin 100.000 de kilometri, dar când mergi cu maşina pe şosele pline de gropi şi denivelări, mai iei şi o bordură din când în când, nu trebuie să te mire că această piesă auto dă semne serioase de oboseală. Dacă o vreme puteţi ignora scârţâielile, cu siguranţă nu veţi trece peste defectarea semeringurilor din amortizoare, care pot afecta chiar deplasarea în siguranţă a maşinii.

Caseta de direcţie

Şi caseta de direcţie este afectată serios de gropile din carosabil prin bieletele de direcţie. Practic, orice şoc care afectează bieletele este preluat şi de caseta de direcţie. Aşa se ajunge ca după câteva mii de kilometri să te trezeşti că pierzi ulei la caseta de direcţie, iar soluţia este fie recondiţionarea acesteia, dacă se mai poate, fie achiziţionarea alteia noi.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: