O construcţie care a costat 1,2 milioane de euro, abandonată de stat înainte de finalizare. Imobilul se degradează pe zi ce trece

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la Corpul B al Eurogării au fost abandonate
Lucrările la Corpul B al Eurogării au fost abandonate

Corpul „B” al Eurogării Focşani face parte din ansamblul de construcţii care constituie investiţia „modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene”.

În anul 2004, la Focşani s-a dat în folosinţă noua Eurogară, un proiect al Ministerului Transporturilor care a costat şase milioane de euro după ce s-a demolat gara simbol a oraşului.

Proiectul iniţial prevedea şi construirea unui corp B, oarecum apropiat ca design de clădirea Eurogării, construcţie care trebuia finalizată până în anul 2007.

Clădirea, în suprafaţă desfăşurată de 1500 mp, ar fi trebuit să găzduiască la etajul 1 spaţii tehnice pentru personalul Regionalei de Căi Ferate Galaţi, de care aparţine şi Staţia Focşani, laboratoare, spaţii tehnice, o şcoală de personal, oficii, iar la parter urmau să funcţioneze serviciul de mesagerie şi mai multe spaţii comerciale.

Pe parcursul derulării contractului, părţile, respectiv Ministerul Transporturilor şi firma constructoare, SC Valahorum SRL, aparţinând cunoscutului afacerist Dumitru Bucşaru, au încheiat şapte acte adiţionale prin care s-au modificat prevederile iniţiale cu privire la termenul de finalizare a lucrărilor.

eurogara focsani

În ultimul act adiţional încheiat pe data de 27 decembrie 2006 se specifica faptul că investiţia va fi finalizată pe 31 decembrie 2007.

Lucru care nu s-a întâmplat nici până în ziua de astăzi, lucrările la corpul „B” fiind încetate la începutul lui 2007, după ce s-a precizat faptul că  „executantul nu poate continua lucrările pentru finalizarea construcţiei (corp B), deoarece a constatat că nu a cuprins în oferta la contract materialele aferente lucrărilor neexecutate şi se află în imposibilitatea de a susţine financiar valoarea acestora”, aşa cum arată o notă de constatare a Regionalei de Căi Ferate Galaţi, proprietara construcţiei. Trebuie menţionat că până în anul 2007 Ministerul Transporturilor a investit aproximativ 5,5  milioane de lei în clădirea abandonată la stadiul de finalizare de 85%.

Acesta a fost practic motiv de deschidere a unei acţiuni în instanţă a Companiei Naţionale de Căi Ferate şi firma Valahorum, care între timp se află în insolvenţă, proces pentru care nu există încă o soluţie.

eurogara focsani

Pentru că imobilul se degradează de pe o zi pe alta, izolaţia de la acoperiş fiind deteriorată, autorităţile locale din Vrancea au dorit să preia în administrare clădirea, pentru serviciile din subordine, estimările arătând că pentru finalizarea lucrărilor şi intimizare ar mai fi necesari circa 500.000 de euro.

Potrivit oficialilor din Vrancea, dreptul de proprietate al clădirii nu este afectat de procesul care are ca scop stabilirea responsabililor care trebuie să finalizeze investiţia. 

Din informaţiile noastre, Ministerul Transporturilor nu ar mai fi interesat să păstreze clădirea considerată acum o „gaura neagră” pentru stat. Am dorit să aflăm şi un punct de vedere din partea proprietarului clădirii, Compania de Căi Ferate Române, cu privire la ce se are în vedere în privinţa imobilului, dar până acum nu ne-a parvenit un răspuns.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite