Călăraşi: Port industrial pe banii nemţilor la canalul siderurgic FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rhenus Logistics se va ocupa de lucrarea demarată în 1985. Nemţii au realizat până acum circa 20 de porturi pe Dunăre şi sunt interesaţi să investească zeci de milioane de euro pentru portul care va deservi TenarisSilcotub, Donalam, Martifer, Prefab, Saint Gobain.

Toţi marii agenţi economici sunt încântaţi de ideea pe care a avut-o directorul Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură, Marian Drăgan, de a realiza un port industrial la Dunăre. Aceştia consideră că este un lucru important, atât pentru societăţile care exportă şi importă marfă în străinătate prin portul Constanţa, dar şi pentru potenţialul de dezvoltare al oraşului.

image

Costuri mici

„Este un lucru foarte bun. Costul transportului pe apă este foarte mic în comparaţie cu cel auto sau pe calea ferată. În plus, cantităţile ce pot fi transportate sunt mult mai mari şi timpul este mai redus. Se pot creea convoaie de barje care pot transporta chiar şi 18.000 de tone de la Constanţa până aici“, declară Gheorghe Scârlea, consilier în cadrul S.C. Donalam S.R.L. „Am discutat cu Saint Gobain şi Tenaris, care exportă în Canada. Toţi au fost încântaţi de această oportunitate“, adaugă Gheorghe Scârlea.


CCIA a căutat o sursă viabilă de finanţare şi a găsit-o prin grupul de investitori Rhenus Logistics. Aceştia au o cifră de afaceri anuală de 9 milioane de euro anual şi au construit până acum peste 20 de porturi la Dunăre.

image

Portul va fi amplasat în apropierea platformei siderurgice


Portul va fi administrat direct de nemţi care vor amplasa depozite şi macarale. „Va fi foarte simplu pentru Tenaris, Donasid, Donalam să aducă marfa în acea zonă pentru că practic va fi amplasat exact în vecinătatea lor, în zona Platformei Siderurgice, la intersecţia DN 3 cu ieşirea din oraş spre Bucureşti“, adaugă directorul. 

image

Aşa arăta portul industrial în anii '90



90 % din proiect este gata

image

Pentru că există deja Canalul Siderurgic în care au fost investiţi foarte mulţi bani la momentul când a fost realizat, în 1985, Drăgan spune că nu este nevoie decât să fie destupat canalul care trece prin baltă şi să se efectueze dragarea acestuia. „Mai sunt câţiva paşi de urmat însă, mare parte din proiect

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite