Nici aeroport, nici autostradă pentru Braşov, al doilea oraş turistic al ţării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce proiectul autostrăzii Braşov-Comarnic a fost tras pe linie moartă, acum şi cel al Aeroportului este blocat cel puţin până la toamnă.

Terenul pe care trebuia construit Aeroportul aparţine Institutului Cartofului şi a fost dat în folosinţă Consiliului Judeţean pe o perioadă de 5 ani. Cum Aeroportul nu a fost construit, terenul a revenit la Institutul Cartofului. Autorităţile locale au cerut ca terenul să fie dat în folosinţă Consiliului Judeţean pe 15 ani.

Problema a ajuns în Senat, dar nu s-a găsit nicio rezolvare. Discutarea solicitării a fost amânată de mai multe ori, iar o decizia trebuie luată în ultima şedinţă de plen a senatorilor. Acest lucru nu s-a întâmplat, astfel că, cel puţin până la toamnă, când parlamentarii vor reveni la lucru, la aeroport nu se va mişca absolut nimic. În tot acest timp, pista care a fost inaugurată anul trecut stă degeaba şi se degradează pe zi ce trece.

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

În masterplan  al României sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.

Nu vom avea nici autostradă

Un alt proiect extrem de important pentru Braşov a fost tras pe linie moartă. Autostrada Comarnic-Braşov a căzut în mod oficial, pentru a treia oară în decurs de zece ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) anunţând anularea procedurii privind atribuirea contractului de concesiune deoarece costurile ar fi fost incluse în deficitul bugetar, iar consorţiul Vinci-Aktor-Strabag nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale internaţionale în proiect.

Braşovul este al doilea oraş turisc al ţării şi atrage jumătate din turiştii care vin în Regiunea Centru. Practic Braşovul are mai mulţi turişti decât Sibiul, Mureşul, Alba, Harghita şi Covasna la un loc. Este şi oraşul care atrage în România cei mai mulţi turişti străini.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite