Un brăilean ajuns la Urgenţe a fost ţinut câteva ore fără să fie băgat în seamă de personalul medical, deşi i se spărsese o varice şi sângera continuu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Incidentul s-a petrecut la UPU Braila   FOTO Florentin Coman
Incidentul s-a petrecut la UPU Braila   FOTO Florentin Coman

Un brăilean în vârstă de 60 de ani, angajat ca mecanic auto la „Universal Service” Brăila, se pânge că a fost tratat cu indiferenţă la Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) a Spitalului Judeţean, deşi ajunsese acolo cu o varice spartă care sângera destul de puternic. Incidentul s-a întâmplat în urmă cu câteva săptămâni, dar a fost adus recent la cunoştinţa presei de către directorul service-ului unde lucrează bărbatul.

Reclamaţia privind tratamentul inuman de care a avut parte bărbatul în vârstă de 60 de ani a fost făcută chiar de directorul de la "Universal Service", Ionel Stănilă, care a decis că trebuie să tragă un semnal de alarmă referitor la atitudinea pe care o au medicii de la Urgenţe faţă de pacienţi.

Mecanicul auto Enciu Petrea a suferit accidentul vasculat în data de 28 octombrie, în timp ce se afla la serviciu. Colegii săi au sunat la ambulanţă, iar bărbatul a fost transportat imediat la spital. Acolo, însă, ar fi fost ţinut câteva ore într-un salon, fără să i se acorde nicio îngrijire, deşi piciorul îi sângera continuu.

Deoarece nu era băgat în seamă de personalul sanitar, bărbatul l-a chemat în ajutor pe directorul unităţii unde este angajat. Directorul Ionel Stănilă afirmă că, atunci când a ajuns la spital, şi-a găsit angajatul întins pe un pat, ignorat complet de medici şi asistenţi.

"Le-am zis «îl ţineţi aici de 4 ore şi nimeni nu vine la el, vă bateţi joc de om, aşa mai bine îl trimiteţi acasă». Dacă nu era nicio urgenţă, nu era nimic grav, trebuia să îl trimită acasă, dar lui îi ieşea sânge în continuu. A rămas cu ce i-au făcut cei de la salvare, nimeni nu i-a desfăcut pansamentul, să se uite. Personalul medical te şi tratează într-un mod anume. Le-am spus că sunt directorul de la firma unde lucrează bolnavul şi au spus «să aştepte, că este atâta lume, că s-a apucat repede să vă sune».

Au spus că doamna doctor este sus la operaţie. Am spus că putea veni o asistentă, să se uite, şi m-a repezit şi pe mine asistenta de acolo. La ce plătim asigurări atâţia ani? Omul ăsta plăteşte de 46 de ani asigurări sociale, munceşte aici din 69, păi, vă bateţi joc!? Şi a venit paznicul, mi-a spus că dacă am de făcut reclamaţii să merg la dl. Iugulescu parcă a zis. I-am explicat că nu vreau să fac reclamaţie, ci vreau să îl vadă cineva pe omul ăsta", a povestit directorul de la "Universal Service".

Purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila, dr. Neacşu Alina a recunoscut că pacientul care prezenta sângerare la nivelul ulcerului venos se încadra în nivelul V de urgenţă. Potrivit medicului, asta înseamnă că timpul său de aşteptare nu trebuia să depăşească două ore.

"Urgenţele medico-chirurgicale care se prezintă în U.P.U sunt supuse unui triaj care respectă protocolul specific acestui sector. Pacienţii după criterii foarte bine stabilite se încadrează în cinci nivele de cod care au durata de aşteptare diferită. Durata maximă de aşteptare pentru nivelul V nu depăşeste 120 minute. În situaţia pacientului menţionat de dumneavoastră, după diagnosticul relatat dar în funcţie de evaluarea stării generale a pacientului, acesta a fost încadrat în nivelul V de urgenţă", a declarat dr. Alina Neacşu.

În prezent, personalul medical care ar fi trebuit să se ocupe de pacientul respectiv face obiectul unei anchete administrative.

Cititi si

Scene de groază la Urgenţe. Pompierii au fost chemaţi să scoată o bucată de fier beton înfiptă în gâtul unui bărbat


 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite