Dezinteresul elevilor pentru învăţătură, cauza principală a rezultatelor slabe de la simularea Evaluării Naţionale

Dezinteresul elevilor pentru învăţătură, cauza principală a rezultatelor slabe de la simularea Evaluării Naţionale

Foto arhivă

Rezultatele simulării examenului de Evaluare Naţională  obţinute de elevii teleormăneni au fost analizate la nivelul unităţilor de învăţământ. Concluziile discuţiilor purtate între părinţi, elevi şi profesori au fost transmise Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman care a centralizat concluziile şi a identificat cauzele pentru care rezultatele au fost şi în acest an slabe.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nici măcar jumătate dintre elevii care au susţinut simularea examenului la Matematică şi Limba Română nu au reuşit să obţină media 5.00. În Teleorman, procentul mediilor egale sau mai mari de cinci la simularea Evaluării Naţionale din acest an a fost de 49,93%.

Potrivit raportului ISJ Teleorman cu privire la organizarea şi desfăşurarea simulării Evaluării Naţionale, principalele cauze ale rezultatelor slabe sunt: nivel de interes diminuat pentru performanţă personală (atingerea nivelului maxim al potenţialului individual), reflectat în procentele de promovare; pregătirea examenelor se defăşoară, în unele cazuri, formal, doar în perioadele planificate la nivel de şcoală; abandonul şcolar, explicat, în principal, de migrarea părinţilor în Spania, Italia, Cipru; frecventarea sporadică a cursurilor de către elevii romi; solicitarea elevilor din mediul rural de către părinţi în activităţile gospodăreşti pe care aceştia le desfăşoară; formalismul unor cadre didactice în timpul desfăşurării programului de pregătire suplimentară; nefamiliarizarea elevilor de către profesori cu modelele de teste propuse pentru examenul de Evaluare Naţională.

Inspectoratul Şcolar Judeţean a elaborat şi un plan de măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor la examenul din vară.

Consilierea elevilor privind necesitatea implicării lor în activitatea de învăţare, informarea permanentă a părinţilor cu privire la absenţele şi situaţia la învăţătură a elevilor, organizarea unor şedinţe de pregătire suplimentară în cadrul unităţilor de învăţământ se numără printre soluţiile propuse de ISJ Teleorman.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările