Premieră naţională: kit complet pentru turiştii străini care vizitează Alba Iulia: site, aplicaţie pentru mobil, ghid turistic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poarta a III-a a Cetăţii Alba Iulia
Poarta a III-a a Cetăţii Alba Iulia

După primul brand turistic de oraş din România, lansat în 2010, şi primul manual profesional de brand, lansat anul acesta, Alba Iulia se remarcă, tot la nivel naţional, prin primul “welcome pack”. Este vorba despre un set complet de materiale informative care va întâmpina turiştii interesaţi să includă oraşul nostru pe harta destinaţiilor preferate.

”Dacă în luna martie a acestui an a fost lansat oficial blogul de turism al oraşului în limba română, www.viziteazaalbaiulia.ro, luna aceasta s-a mizat, în continuare, pe dezvoltarea mediului online, un instrument eficient de creşterea a notorietăţii oraşului la nivel naţional şi international. Alături de iniţiativele offline, această abordare este menită să le ofere turiştilor care vor să descopere Oraşul Marii Unirii un kit complet de informaţii mai mult decât utile”, precizeză reprezentanţii municipalităţii din Alba Iulia.

VisitAlbaIulia.com devine, astfel, un instrument util adresat străinilor care vor sosi în „Cealaltă Capitală”. Cu o interfaţă interactivă, site-ul cuprinde categoria “Top 5”, ce include informaţii pentru mai multe segmente de turişti, de la cei tradiţionali, până la iubitorii de sport sau cei care preferă activităţile de familie. Nu lipsesc nici detaliile despre mijloacele de transport, inclusiv aeroporturile din apropiere, ori facilităţile de cazare înregistrate pe Booking.com şi Trips Advisor. Utilizatorii vor putea identifica foarte simplu punctele de interes, serviciile, produsele sau evenimentele organizate la nivelul destinaţiei alese. Potenţialul turistic din Alba Iulia va fi promovat, de asemenea, prin intermediul reţelelor de socializare la adresele facebook.com/visitalbaiulia şi Twitter@visitalbaiulia

Aplicaţia de mobil “Visit Alba Iulia”

Pentru turiştii aflaţi deja în oras, municipalitatea a dezvoltat aplicaţia de mobil “Visit Alba Iulia”, disponibilă pe telefoane şi tablete Android şi iOS, un instrument util pentru indentificarea punctelor de interes dar şi de orientare prin GPS. De asemenea, aplicaţia poate fi accesată şi din cele două infochioşcuri aflate la Sala Unirii şi Muzeul Principia. Tot din această lună, la Alba Iulia va putea fi consultat primul ghid turistic al oraşului, în limbile română şi engleză, precum şi o broşură cu calendarul tuturor evenimentelor organizate pe parcursul anului de către Primaria Alba Iulia şi partenerii acesteia.

Din conţinutul broşurii, turiştii se mai pot pune la curent cu principalele obiective turistice din oraş, restaurante, cafeneleşidatele de contact a peste 80 de unităţi de prestari servicii din domeniul turistic, financiar ori transport, precum şi câteva obiective istorice şi georgrafice din întreg judeţul. În viitorul apropiat, Alba Iulia va mai beneficia şi de o mini broşură de buzunar în limba engleză dar şi de o hartă personalizată. Un sistem de marcare a obiectivelor importante, cu steaguri şi plăcuţe informative în limba engleză, sunt de asemenea instrumente care, în curând, vor fi disponibile în oraş.

„Decizia de a investi, constant, în instrumente de promovare online şi offline se datorează numărului mare de turişti care îşi îndreaptă, tot mai mult, atenţia către Alba Iulia. Am avut oaspeţi inclusiv din China, Thailanda, Nigeria sau Arabia Saudită, lucru care ne arată că suntem pe drumul cel bun. Alba Iulia şi-a început călătoria ca «destinaţie turistică» imediat după intrarea României în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al oraşului a fost refăcut, Cetatea oraşului a fost restaurată, dar ne-am îndreptat atenţia şi înspre zonele perimetrale, sau obiectivele care au devenit astăzi referenţiale, precum Parcul Dendrologic sau pista de biciclete Mamut, unică înRomânia. Anual, noi evenimente atrag la Alba Iulia zeci de mii de oameni, motiv pentru care suntem decişi să investim permanent în promovarea oraşului şi în atragerea de turişti”, a declarat primarul Mircea Hava.

Pe aceeaşi temă:

Zece lucruri mai puţin cunoscute despre Cetatea Alba Iulia, cel mai mare bastion din sud-estul Europei: unde a fost îngropat inginerul care a proiectat-o

FOTO Imagini feerice cu Cetatea Alba Iulia noaptea. Cum arată de la înălţime cea mai mare construcţie bastionară din România

FOTO Atracţii turistice noi în Cetatea Alba Iulia: Muzeul Principia şi drumul roman ”Via Principalis”

FOTO Toaleta-muzeu de aproape 400.000 de euro din Cetatea Alba Iulia, cea mai scumpă din România. A fost amenajată din fonduri europene

Cetatea Alba Carolina, brandul oraşului Alba Iulia, o nestemată ce trebuie descoperită de fiecare român

Cetatea Alba Carolina, redeschisă în toată splendoarea după cel mai mare proiect de restaurare din România

Cetatea Alba Iulia îşi dezvăluie, după 300 de ani, ultimele secrete

Cum a devenit Cetatea Alba Iulia minunea Transilvaniei. Secretele unui proiect de 50 de milioane de euro

Tur virtual spectaculos prin Cetatea Alba Carolina: „Istoria îşi retrăieşte gloria”

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite