Metode prin care calmezi anxietatea şi alungi atacurile de panică

Metode prin care calmezi anxietatea şi alungi atacurile de panică

Metodele de eliminare a atacurilor de panică sau anxietăţii

Dacă aveţi atacuri de panică intense în mod regulat, este recomandat să solicitaţi ajutorul unui terapeut. Dar, până să mergeţi în cabinetul unui specialist, încercaţi câteva trucuri pentru a ajunge cu o mai mare uşurinţă la starea de linişte şi relaxare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă vă confruntaţi cu tulburări de anxietate sau sunteţi într-o continuă luptă cu stresul, atunci ştiţi deja cât de dificil poate fi să vă liniştiţi în timpul unui atac de panică. Odată ce mintea este cuprinsă de groază, nici corpul nu mai poate fi controlat, scrie bustle.com

Spălaţi-vă faţa cu apă rece

Deşi ar putea părea ciudat, spălatul feţei cu apă rece poate ajuta la oprirea unui atac de panică. „Cercetările sugerează că ritmul inimii încetineşte cu 10 până la 25 de procente când faţa noastră intră în contact cu apa rece“, spune Dr. Danielle Forshee.

Îndreptaţi-vă atenţia asupra corpului

Dacă aveţi un atac de panică, vă puteţi reveni aducându-vă atenţia pe propriul corp. „Începeţi să vă concentraţi pe fiecare parte a corplui, de la degetele de la picioare şi până la cap, şi pe respiraţie“, spune Mary Beth Cooper, care recomandă îndepărtarea de gândurile care produc nelinişte.  

Încercaţi respiraţia diafragmatică

Este util să respiraţi adânc pentru a vă linişti în timpul unui atac de panică. „Forţându-vă să respiraţi prin diafragmă vă înşelaţi creierul că sunteţi într-o stare relaxată“, spune dr. Forshee. „Când suferiţi un atac de panică, creierul dvs. creează aceste simptome fiziologice, deoarece crede că aveţi nevoie de protecţie.“

Retrage-te într-un joc

Când vă confruntaţi cu un atac de panică, ultimul lucru la care vă puteţi gândi este jocul de pe telefon. Este un mod la îndemână pentru a vă distrage atenţia de la gândurile care vă îngrozesc.

Jucaţi-vă cu o minge anti-stres

Dacă sunteţi predispus la atacuri de anxietate, o minge anti-stres ar putea ajuta la menţinerea mâinilor ocupate atunci când simţiţi că panica este în creştere. Dr. Masand explică faptul că „păstrarea mâinilor ocupate vă poate ajuta să vă conectaţi la momentul prezent şi, de asemenea, acţionează ca un eliberator de stres“.

Provocaţi-vă gândurile negative

Un lucru uşor de spus, dar destul de greu de făcut atunci când sunteţi în mijlocul unui atac de panică. Dar cu cât mai des puteţi practica înlocuirea gândurilor negative, cu atât mai uşor va deveni.

Puneţi-vă câteva întrebări

„O modalitate de a vă reduce anxietatea este lupta împotriva acestor gânduri. Data viitoare când vă simţiţi neliniştiţi întrebaţi-vă: Există vreun motiv pentru care mă simt neliniştit? Exagerez problema? Există ceva ce pot face pentru a o rezolva?“. Amintiţi-vă că anxietatea şi panica pot fi depăşite pe cont propriu.

citeste totul despre: