Cum îţi dai seama dacă izolarea îţi afectează psihicul şi ce poţi face pentru a ţine anxietatea la distanţă

Cum
îţi dai seama dacă izolarea îţi afectează psihicul şi ce poţi face pentru a ţine anxietatea la distanţă

În ciuda izolării care vine ca măsură pentru combaterea COVID-19, speialiştii recomandă o grijă specială şi pentru sănătatea mintală.

Măsurile de sănătate publică menite să reducă la minimum riscul de transmitere a COVID-19 sunt necesare, dar vin cu un preţ, potrivit specialiştilor în sănătate mintală ai Universităţii din Alberta.

„Prima noastră prioritate trebuie să fie sănătatea, dar, în acelaşi timp, continuăm să ne întrebăm ce se întâmplă cu psihicul persoanelor izolate?“, spune profesorul de psihiatrie Adam Abba-Aji.

El a explicat că primul semn al anxietăţii, pe care o consideră inevitabilă, este lipsa somnului. „Şi atunci când oamenii se confruntă cu insomnia, recurg uneori la alcool sau sedative“. Dacă se adaugă lipsa de energie şi concentrare, putem vorbi chiar de o situaţie un pic mai serioasă.

Aceste simptome pot contribui la scăderea imunităţii, astfel că specialistul recomandă yoga sau mindfulness înainte de somn.

Rămâi conectat

Rutina, unul dintre elementele de bază ale unei bune sănătăţi mintale, poate fi constituită din iesirea periodică pe balcon sau la fereastră. Specialistul recomandă evitarea supraalimentării sau consumul de cantităţi excesive de alcool, urmărind în acelaşi timp obiceiuri bune asociate sănătăţii psihice - îndeplinirea angajamentelor faţă de familie şi comunitate, exerciţii fizice, citirea sau lucrul la iniţierea unui nou proiect.

În orice trebuie să găsim o oportunitate, chiar şi în mijlocul acestei circumstanţe foarte dificile.

Trebuie să fiţi informaţi, dar încercaţi să evitaţi discuţiile prelungite despre COVID-19, acest lucru fiind contraproductiv pentru sănătatea mintală.

În ciuda izolării care vine ca măsură pentru combaterea COVID-19, Clark spune că este important pentru sănătatea noastră mintală să găsim o modalitate de a rămâne conectaţi. „Este adevărat că putem stabili mai greu conexiuni fizice, dar acolo unde se poate, rămâneţi conectaţi unul cu celălalt, prin telefon sau online, omul fiind o fiinţă socială“, a mai spus specialistul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: