6 reguli de aur ca să faci cumpărături sănătoase

6 reguli de aur ca să faci cumpărături sănătoase

FOTO: Arhivă Adevărul

Dacă v-aţi propus să aveţi o alimentaţie sănătoasă, prima schimbare trebuie să înceapă cu produsele pe care le puneţi în coşul de cumpărături. Specialiştii în nutriţie ne oferă câteva recomandări pentru vizitele la supermarket.

Ştiri pe aceeaşi temă

Magazinele alimentare sunt printre cele mai înşelătoare locuri din lume, iar asta din cauza ethichetelor neclare sau mincinoase, care păcălesc oamenii că fac alegeri sănătoase. Aceste magazine sunt pline, de asemenea, cu multe produse ispititoare şi deloc sănătoase.

„Poţi găsi chiar şi 30 de sortimente de îngheţată sau 40 de semipreparate pentru cină. Nu este vina magazinului, pentru că el doar intermediază produsele. Multe magazine pun la dispoziţia clienţilor opţiuni tot mai sănătoase. Alegerile depind de noi“, spune Kristin Kirkpatrick, dietetician şi directorul secţiei de nutriţie de la Cleveland Clinic Wellness Institute, citat de publicaţia americană „The Huffington Post“.

Specialistul oferă câteva recomandări pentru cei care şi-au propus să aibă o alimentaţie sănătoasă:

1. Ar trebui să ai 5 culori în cărucior

Când nu ai un cărucior de cumpărături colorat (ne referim la legume şi fructe, nu la ambalaje), înseamnă că din alimentaţia ta lipsesc nutrienţi importanţi. Culoarea leguumelor şi fructelor „spune“ ceva despre calităţile nutritive ale acestora. De exemplu, culoarea roşie sau purpurie a unor vegetale este dată de antocianine, care previn cancerul de colon, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii Universităţii de Stat din Ohio.

Pentru a-ţi asigura necesarul de vitamine şi minerale, cumpără cel puţin trei legume şi fructe proaspete, de sezon şi alte trei congelate.

2. Evită tot ce are mai mult de patru ingrediente

Nu este deloc uşor să alegi produsele sănătoase din cele câteva sute pe care le ai la dispoziţie într-un magazin. Kristin Kirkpatrick mizează pe o regulă simplă: nu cumpără niciun aliment care are mai mult de patru ingrediente pe etichetă. Cu cât sunt mai multe, cu atât este mai mare probabilitatea ca unele să fie aditivi alimentari. Aplicaţi această regulă când cumpăraţi produse precum pâine, biscuiţi, sosuri sau paste.

3. Alimentele „interzise“: o singură porţie

Aproape că nu există persoană care să nu cedeze tentaţiei de a pune în cărucior alimente nesănătoase. Dacă nu te poţi abţine, încearcă măcar să alegi un singur produs alimentar de acest fel şi într-o cantitate nu mai mare de o porţie. De exemplu, ia o pungă mică de chipsuri în locul uneia mari şi o singură prăjitură în loc de un platou. Vom avea aceeaşi satisfacţie când vom mânca, ne asigură dieteticianul american.

4. Toţi carbohidraţii trebuie să provină din cereale integrale

O regulă foarte simplu de urmat: caută etichetele de pâine şi paste pe care scrie 100% cereale integrale. De asemenea, schimbă orezul alb cu unul brun, negru sau sălbatic. Făcând aceste schimbări, îţi vei reduce riscul de diabet, boli cardiovasculare şi de îngrăşare.

5. Semipreparatele congelate, cât mai rar

Dacă ţi-ai propus să mănânci mai sănătos, ar trebui să ocoleşti rafturile cu semipreparate congelate. Deşi există şi opţiuni sănătoase, cele mai multe dintre aceste produse nu au nicio valoare nutriţională şi conţin mulţi conservanţi şi aditivi alimentari, cereale rafinate şi/sau zahăr alb. Legumele, fructele şi carnea congelate nu se încadrează în această categorie.

6. Apă, cafea şi ceai

Şi rafturile de băuturi oferă câteva sute de opţiuni, dar în căruciorul tău de cumpărături ar trebui să fie loc doar pentru opţiunile simple şi sănătoase: apă, cafea şi ceai. Un suc este acceptat din când în când, spune dieteticianul american, dar evită băuturile energizante.

Citeşte şi:

Cinci alimente sănătoase pe care le putem consuma toamna

Cinci alimente bogate în grăsimi, sănătoase pentru organism

Fructe şi legume benefice pentru sănătate, în funcţie de culoare

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: