Test Drive Subaru Forester e-Boxer Hybrid 2.0ie X

0
Publicat:
Ultima actualizare:
subaru forester e-boxer

Subaru este o marcă uşor discretă la nivel european. Pe undeva firesc dacă ne uităm pe cifrele de vânzări în Europa. Până la sosirea pandemiei, Subaru comercializa la nivel european puţin peste 35.000 unităţi, cu o cotă de piaţă de 0,25%.

Evident, marca nu supravieţuieşti graţie afecţiunii primite de la europeni. Spre exemplu, doar anul trecut, Subaru a comercializat de 30 de ori mai  multe modele în America decât în Europa.

În altă ordine de idei, modelele Subaru au un şarm aparte, unul greu de egalat. L-am descoperit acum mulţi ani, la volanul unui Subaru Impreza, şi să nu fugiţi cu gândul la un WRX STi. Era o Impreza break, echipare aproape de bază, cu un 1.6 litri sub capotă, pe un drum de munte acoperit cu zăpadă şi gheaţă.

Am pus în tolbă multe clipe magice la volanul unor modele Subaru, dar în ultimii ani, pot spune, că ”s-a uscat şi sevrajul” de a conduce un model Subaru.

Şi brusc m-am trezit la volanul unui Subaru Forester Hybrid. Actuala generaţie Forester a fost prezentată în 2018 la salonul de la New York ca model 2019. A cincea generaţie Forester este construită pe noua platformă globală Subaru – SGP, este o platformă modulară gândită pentru a fi bază pentru aproape întreaga gamă a constructorului. Platforma a debutat pe actuala generaţie Impreza lansată în 2016, şi găzduieşte şi modelele XV, Legacy, Outback, Levorg şi viitorul WRX.

subaru forester e-boxer

Pentru piaţa europeană, Subaru oferă motorizarea e-Boxer, un hybrid care este compus dintr-un boxer de 2 litri care dezvoltă 150 CP şi 194 Nm. Puterea totală a sistemului hybrid sunt aceleaşi cu alea propulsorului termic. Un motor electric de 12,3 kW/ 17 CP şi 66 Nm este integrat în cutia de viteze CVT, motorul fiind alimentat de o baterie cu o capacitate de 0,57 kWh amplasată pe puntea spate pentru optimizarea distribuţiei masei.

Estetic, Forester migrează de la o exprimare pe verticală, la una pe orizontală. O evoluţie a designului care apropie Forester, ca imagine, de Outback, în acelaşi timp îţi lasă impresia unei maşini mai late, mai spaţioase. Nu este doar o impresie, modelul este mai lat cu aproape 2 cm decât vechea generaţie.

subaru forester e-boxer

Un interior extrem de spaţios, cu o poziţie la volan care poate lăsa impresia că este uşor înaltă. Este o senzaţie indusă de linia extrem de joasă a capotei motorului, lucru posibil datorită motorului boxer. Aşadar, o bună vizibilitatea înainte, o bună percepţie a dimensiunilor maşinii. Pentru manevre în spaţii limitate, în cazul manevrelor cu spatele, Forester te ajută cu două imagini proiectate pe display-uri. Pe display-ul sistemului multimedia veţi avea imagini de la camera amplasată pe hayon, iar pe display-ul mic, amplasat central la baza parbrizului, veţi avea imagini de la o cameră care supraveghează roata dreapta faţă. Un sistem care, pe alocuri, este mai practic şi mai puţin confuz decât unele ”bird view” care compun şi distorsionează imaginea.

Testul complet şi o galerie foto - pe ADEVARULAUTO.RO

subaru forester e-boxer
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite