O maşină analog care te învaţă să dansezi - Nissan 370Z Nismo

O maşină analog care te învaţă să dansezi - Nissan 370Z Nismo

Nissan 370Z Nismo

Nu este cel mai sprinten, nu este cel mai puternic, nu este cel mai cel... dar are un şarm greu de egalat. Şi are puterea de a-ţi şopti în ureche... ”Băiete, eşti sigur că vrei să dansăm?”

Ştiri pe aceeaşi temă

Recunosc, acest test este un moft, este un fel de adio pe care simt nevoia să-l spun unor vremuri pe care sunt bucuros că le-am apucat. Sunt un jurnalist auto... ”analog”, dacă îmi este permis să mă definesc astfel. Am crescut şi mi-am hrănit pasiunea cu motoare aspirate, cutii manuale, maşini cu trei pedale... de aceia Nissan 370Z Nismo.

Un model al cărui arbore genealogic îşi întinde rădăcinile chiar înainte de anii 1930. Un model care poartă pe umeri emoţia şi pasiunea unui 240Z, 280Z, 300ZX şi 350Z... Trecând peste justificări, descoperi că actualul model poate fi considerat un oldtimer, a fost lansat în 2009, iar versiunea Nismo a fost oferită din 2013.

De ce un test cu acest model? Păi este un model ”analog”. Este un model care trebuie condus, unul care nu frânează singur când tu nu eşti atent că arunci o privire pe facebook, unul care nu ţipă că ai părăsit banda de rulare, unul care nu are 800 de setări pentru regla tăria amortizoarelor sau a direcţiei, care are cei 344 CP tot timpul sub capotă, nu ascunşi printr-o mapare specială. Da, un model obositor, care te obligă să-l conduci, cu tot ce implică asta.

Deşi are o vârstă respectabilă, încă este un model care sechestrează priviri pe stradă. Versiunea Nismo însemnă, cel puţin la nivel estetic, un nou pachet aerodinamic, unul care duce o creştere a apăsării la viteze ridicate, şi o redistribuire a acestei apăsări faţă/spate. O bară faţă redesenată cu o priză de aer mai mare, praguri şi oglinzi noi, o bară spate de asemenea redesenată care găzduieşte două finale generos dimensionate şi o lampă de ceaţă centrală specifică modelelor de competiţie, plus un eleron integrat în hayon.

La interior scaune sport Recaro cu o structură tip scoică, îmbrăcate în piele neagră şi Alcantara roşie. Volan îmbrăcat şi el în Alcantara. Faptul că Alcantara se regăseşte în zona şezutului şi pe spătar... contribuie la o bună stabilitate în scaun, nu îţi permite să aluneci. Totuşi, pe volan, Alcantara arată bine, îţi oferă o priză foarte bună, dar în timp trebuie ”reabilitată”.

O poziţie la volan pur sportivă, joasă, un pedalier frumos desenat pentru heel and toe. Apropo de pedalier, Nissan a introdus la debutul lui 370Z sistemul Sincro Rev Control, ceva care te transformă într-un profesionist când vine vorba de retrogradări. Sincronizarea turaţiei motorului în momentul retrogradării cu treapta de viteză aleasă te scuteşte de şocuri în transmisie... şi chiar de pierderea controlului, dacă eşti prea entuziast. O retrogradare ceva mai optimistă poate conduce la blocarea punţii spate... şi de aici, în funcţie de experienţă, poate urma multă distracţie sau nu.

Avem un V6 de 3.7 litri sub capotă care dezvoltă 344 CP la 7.400 rpm şi un cuplu motor de 371 Nm la 5.200 rpm. Nu sunt valori care te pot impresiona într-un 2018 în care un hot hatch oferă mai mult dintr-un propulsor turbo de 2 litri. Cu toate acestea, acest coupe de 1.610 kg ajunge la 100 km/h în 5,2 secunde şi are o viteză maximă de 250 km/h.

370Z Nismo este un model masculin. O pedală de ambreiaj pe care o vei ţine minte după o traversare a Bucureştiului, o direcţie care ai impresia că este stricată dacă ai condus doar maşini cu direcţie asistată electric. O direcţie care îţi munceşte mâinile, dar precisă.

Un propulsor care îţi permite să rulezi civilizat prin oraş. Elasticitatea lui îţi permite în oraş să nu iei la întrebări toate treptele din cutie.

Sunt detalii care te fac să conştientizezi că 370Z Nismo este un model sport altfel, de şcoală veche. Electronica se decuplează total cu o simplă apăsare de buton. Nu este nevoie de vreun algoritm complicat şi/ sau navigarea prin meniuri. Ce am rafina noi la acest model? Doar diferenţialul punţii spate, care uneori, în special când se încălzeşte, nu mai răspunde la fel de consistent, şi te poţi trezi cu altfel de trase şi reacţii ale maşinii. Dar este un detaliu care se va manifesta, în special, după o sesiune de tortură pe circuit.

Nissan 370Z Nismo poate pare un oldtimer, luat pe bucăţele este asasinat de performanţele punctuale ale unor modele din clasa compactă. Dacă eşti un vânător de trofee, sigur nu vei gusta un 370Z. Dacă faci parte dintre cei care iubesc să asculte, să simtă vibraţia fierului care transformă benzina în poezie mecanică... s-ar putea să iubeşti caracterul ceva mai aprig al acestui model.

Foto – Mihai Dăscălescu / Gazdă - Circuitul Motorpark

Fişă tehnică – Nissan 370Z Nismo

Motor – aspirat, V6, 3.696 cmc, 344 CP @ 7.400 rpm, 371 Nm@5.200 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 6 trepte, propulsie / Performanţe – 250 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,2 secunde / Portbagaj – 235 litri / Rezervor – 72 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.330/ 1.870/ 1.315, ampatament – 2.550 / Consum mediu declarat – 10,6 litri/ 100 km / Consum în test – 11,2 litri/ 100 km / Preţ de bază – 45.560 euro

 

citeste totul despre: