In pofida tuturor asteptarilor, futuristul Mercedes SLR intra in productia de serie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cand SLR a fost prezentat pentru prima oara, sub forma de prototip, toata lumea a crezut ca este vorba despre un exercitiu de stil, menit sa lase privitorii cu gura cascata pe la saloanele auto. Numai

Cand SLR a fost prezentat pentru prima oara, sub forma de prototip, toata lumea a crezut ca este vorba despre un exercitiu de stil, menit sa lase privitorii cu gura cascata pe la saloanele auto. Numai ca interesul creat a fost atat de mare, incat Mercedes a "mirosit" ca se pot realiza profituri serioase, asa ca nemtii s-au pus serios pe treaba si, in cooperare cu inginerii de la Mc Laren, au transformat "visul" SLR in realitate. Masina va incepe sa fie livrata din ianuarie 2004, la un pret de 400.000 de euro (nu este o greseala de tipar!), iar comenzile existente deja depasesc cu mult cele 500 de exemplare pe care Mercedes si-a propus sa le produca in primul an. Intr-un fel, este cat se poate de comic ca milionarii vor trebui sa faca "liste" pentru a-si cumpara un SLR, exact cum se proceda cu "Daciile" in "epoca de aur", dar partea ce mai nostima este ca unii clienti au comandat mai multe exemplare, lungind asteptarea pentru cei aflati mai in spate la "coada". Daca ne gandim insa ca este vorba despre o masina a carei viteza maxima depaseste 330 km/h, care atinge 100 km/h in doar 3,8 secunde si al carei motor V8 biturbo dezvolta 600 de cai putere si are un cuplu motor de 800 Nm, parca intelegem agitatia care i-a cuprins pe cei ce si-o pot permite, mai ales ca performantele in cauza sunt realizate de un automobil al carui design seduce orice privitor. Dincolo de performantele "brute", SLR este si plina de "gadget-uri" de ultima ora, cum ar fi cutia de viteze automata cu cinci viteze preluata de la "nava-amiral" Maybach (dar dotata cu "manual override" pentru a permite o conducere sportiva), frana de aer sau discurile de frana ceramice. In concluzie, Mercedes pare sa fi creat jucaria perfecta pentru nababii bolnavi de betia vitezei, si nu ramane decat sa vedem cat va dura pana ce primul SLR isi va face aparitia prin gropile Bucurestiului.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite