DRIVE-TEST

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cielo nu arde gazul degeaba Majoritatea populatiei vrea de la o masina sa fie usor de intretinut si sa implice costuri mici pe kilometru. Desigur, n-ar strica o servodirectie, un radiocasetofon, aer

Cielo nu arde gazul degeaba
Majoritatea populatiei vrea de la o masina sa fie usor de intretinut si sa implice costuri mici pe kilometru. Desigur, n-ar strica o servodirectie, un radiocasetofon, aer conditionat, un portbagaj incapator si sa poata transporta patru persoane in concedii. Alegerea unei astfel de masini ne-a orientat pasii spre Daewoo Cielo, care, mai nou, a revenit la motorizarea cu opt supape pe cilindru, a montat instalatii de gaz petrolifer lichefiat si a coborat preturile. Pare a fi genul de masina care ar satisface fara probleme necesitatile unei familii. Dar ce inseamna, de fapt, noul-vechiul Cielo Executive Euro III? Din exterior s-a pastrat aspectul de la Cielo Executive. Jante de 14 toli, proiectoare si emblemele specifice. De altfel, singura diferenta fata de acesta e motorul. Intrati in habitaclu, constatam ca masina are, asa cum vrea romanul, aer conditionat, radiocasetofon, servodirectie si geamuri actionate electric. In mod interesant, oglinzile sunt actionate manual. Ca estetica, in schimb, bordul pare desprins din revistele de acum doua deceni. Nici un detaliu care sa atraga in mod deosebit atentia. Dar are un avantaj: totul e functional, bine amplasat. Cu exceptia indicatorului nivelului de gaz, care e amplasat intre cele doua scaune din fata. O alta problema este ca toate patru geamurile se deschid dintre scaune. Modelele mai vechi aveau comenzi individuale pe portiere. Prin urmare, procesul scaderii preturilor s-a repercutat la capitolul confort. S-au facut multe economii in ceea ce priveste calitatea materialelor. Dar, daca oamenii cer pret redus, oferta celor de la Daewoo e rezonabila.
Bice la gaz
Motorul este cel vechi, bine cunoscut, de 1,5 litri si doua supape pe cilindru. Acesta dezvolta, conform celor declarate de constructor, 80 cai-putere. Cu putin mai mult decat ce obtine propulsorul de pe Solenza. Diferenta principala a noului motor fata de predecesorul sau este aceea ca, pe langa faptul ca respecta normele Euro III, din fabrica vine cu o instalatie de GPL gata omologata si instalata. Adio reglaje ulterioare si probleme de acest gen. Cel putin asa ar fi normal. Ne-am asteptat, in schimb, sa constatam diferente de comportament dinamic. Ei bine, asteptarile noastre nu au fost inselate. Performantele s-au cam dus, dar pentru deplasari normale sunt suficiente. Chiar si cu gaz, am reusit sa atingem viteze de peste 160 km/h, valoare reala. Viteza indicata trecuse de 170. Trebuie precizat ca eroarea aparatului nu e o vina a constructorului, fiind o norma de constructie impusa de organismele internationale. Suspensiile de la Cielo sunt aceleasi, independente pe fata si semirigide pe spate. Acestea au avantajul unei tinute de drum bune si ajuta la mentinerea unui pret mic de productie. Nefiind o masina de performanta, este suficient de buna pentru necesitatile unei familii. Incercarea celor de la Daewoo de a cobori cat mai mult pretul pentru Cielo a reusit. Modelul de varf, cu toate taxele incluse, costa mai putin de 9.000 euro. Cel mai ieftin Cielo coboara chiar la modica suma de 6.890 euro, cu toate taxele incluse.
Nimeni nu-i perfect
Cielo Executive Euro III e cea mai ieftina masina din clasa compacta si asta se vede. Calitatea plasticului ce orneaza bordul si habitaclul sunt prilej de nostalgie pentru fostii proprietari de Oltcit. Senzatia pe viraje nu e tocmai placuta, masina balansand destul de puternic pe amortizoare. Dar cel putin absoarbe bine gropile si, cum ziceam, costa putin. Aceasta e o masina care are toate sansele sa devina populara datorita pretului, aerului conditionat, inchiderii centralizate, radiocasetofonului, geamurilor actionate electric si costurilor reduse de exploatare. Iar ca sa dam celor de la Daewoo ce este al lor, amintim ca masina a fost intens perfectionata pentru a rezista drumurilor romanesti, pline de denivelari si gropi.
Fisa tehnica
Lungime x latime x inaltime = 4,48x1,66x1,39
Motor: 1498 cmc, injectie benzina, 8 supape, 80 CP/5600 rpm, cuplu maxim 123 Nm/3200 rpm
Transmisie: Cutie de viteze manuala de 5+1 trepte
Performante: Demaraj 0-100 km/h 12,8 s. Viteza maxima 175 km/h
Consum: benzina (extraurban/urban/mixt) 5,8/10,4/7,4 l/100 km
Consum - GPL* (extraurban/urban/mixt) 6,4/11/8,1 l/100 km
Pret fara taxe: 8.590 euro pentru varianta testata.
* Gaz Petrolifer Lichefiat

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite