Ce posturi de radio ascultă tinerii din România. Andrei Ciobanu, de la Kiss FM: „Mi-ar plăcea să nu se mai fure glume sau segmente de la un radio la altul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Posturile de radio Kiss FM şi Radio ZU continuă să ocupe primele locuri în preferinţele ascultătorilor tineri din România, însă Rock FM se bucură de cea mai mare creştere în Capitală şi la oraşe.

În valul de audienţă înregistrat în perioada august-decembrie 2016, Kiss FM a fost lider la nivelul întregii ţări şi la oraşe, pe publicul comercial, al persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, în timp ce bucureştenii au optat pentru Radio ZU, potrivit cifrelor publicate de site-ul Paginademedia.ro

La nivelul publicului naţional, pe targetul comercial (cel de interes pentru clienţii publicitari – n.red.), Kiss FM a avut o medie de 1,5 milioane de persoane, cu un plus de aproape 50.000 faţă de valul de audienţă similar din 2015. La o distanţă de peste 200.000 de persoană se află Radio ZU, chiar dacă pe acest segment postul trustului Intact a avut cea mai importantă creştere, câştigând peste 100.000 de ascultători. 

Rock FM îşi ia avânt, Pro FM şi Europa FM - în declin

Kiss FM domină detaşat şi în ceea ce priveşte publicul comercial de la oraşe. Postul deţinut de grupul grec Antenna Group a avut o medie zilnică de aproape 950.000 de persoane, un avânt de 100.000 de ascultători faţă de locul al doilea, ocupat de Radio ZU. 

   

Cea mai importantă creştere a fost însă marcată de Rock FM, aflat pe locul nouă în topul audienţelor. Postul e ascultat în medie de 206.000 de persoane zilnic, cu un plus de aproape 40.000 de tineri faţă de valul din 2015. Un declin puternic pe publicul comercial a suferit Pro FM, care are un minus de 162.000 de ascultători, iar o scădere semnificativă este observată şi la Europa FM, postul Lagardere având o medie de 603.500 de persoane, cu 77.000 mai puţine faţă de valul de toamnă din 2015.  

Bucureştenii preferă Radio ZU

Pe de altă parte, Radio ZU domină Capitala, cu o medie zilnică de 191.800 de ascultători, o creştere de 14.200 de persoane. Kiss FM cade pe locul secund în preferinţele bucureştenilor, la o distanţă importantă de lider: o medie de 109.800 pe publicul comercial, cu aproape 14.000 de persoane mai puţin faţă de anul trecut.

Radio Guerrilla, post relansat în mai 2016, aflat pentru a doua oară în valul de audienţe, a intrat pe poziţia opt în clasament, cu o medie de 45.600 de persoane pe zi, depăşind radiouri precum Digi FM, Smart FM, Tanănana şi Vibe FM. 

Cea mai importantă creştere pe Bucureşti a fost înregistrată tot de Rock FM, care a câştigat 23.000 de telespectatori de la un an la altul. Postul grupului grecesc Antenna Group, a avut în perioada măsurată o medie zilnică de 96.600 de persoane.

Andrei Ciobanu, despre victoria în audienţe: „Cred că principalul motiv e că nu suntem fake“

Comediantul Andrei Ciobanu, care prezintă alături de Sergiu Floroaia matinalul de la Kiss FM, a declarat pentru „Adevărul“ că principalul motiv pentru care oamenii continuă să îi asculte este autenticitatea: „Nu suntem fake. De cele mai multe ori împărţim aceleaşi probleme sau bucurii cu ascultătorii noştri şi încercăm mereu să fim cât mai aproape de ei. Dorinţa noastră este, pe cât posibil, să îi facem să îşi înceapă dimineaţa cu zâmbetul pe buze şi cu o energie pozitivă.“

Totuşi, Andrei nu se ascunde să recunoască faptul că industria radio din România este „un pic îmbătrânită“, aspect ce ar putea fi îmbunătăţit în opinia sa. „Cred că important e ca tu să ţii pasul cu publicul şi nu invers. Noi încercăm să îmbinăm cât mai mult online-ul în ceea ce facem şi cred că sunt mulţi oameni care apreciază chestia asta. Şi, personal, mi-ar plăcea să nu se mai fure glume sau segmente de la un radio la altul, pentru că, aşa cum spune şi «marele filosof contemporan» Sorin Copilu' de Aur, «copia n-are valoare»“, a ţinut să sublinieze realizatorul. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite