Premiul european pentru inovaţie în învăţarea limbilor straine, câştigat de Shakespeare School

Premiul european pentru inovaţie în învăţarea limbilor straine, câştigat de Shakespeare School

Primul modul al proiectului “Engleza pentru Viaţă” s-a desfăşurat pe perioada verii, beneficiari fiind 26 de voluntari şi 90 de copii din 5 centre sociale bucureştene    FOTO: Adevărul

Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie a câştigat Certificatul Lingvistic European 2013 pentru inovaţie şi creativitate în domeniul predării şi învăţării limbilor străine. Distincţia a fost acordată pentru proiectul „Engleza pentru Viaţă  cu Ziggy & Zaggy”, proiect de predare a limbii engleze în centre sociale de către tineri voluntari, folosind o metodă inovativă.

Premiile European Language Label Awards sunt acordate în fiecare an de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale – ANPCDEFP.  Ceremonia de premiere a avut loc pe 26 septembrie la sediul Reprezentanţei Comisiei Europene din România.

Primul modul al proiectului “Engleza pentru Viaţă” s-a desfăşurat pe perioada verii, beneficiari fiind 26 de voluntari şi 90 de copii din 5 centre sociale bucureştene, dar proiectul continuă şi ia amploare. La începutul lunii octombrie va demara cel de-al doilea modul, cu un numar dublu de voluntari şi de copii beneficiari ai lecţiilor de engleză, iar din 2014 asociaţia îşi propune ca programul să devină naţional.

Proiectul este unul inovator pentru că răspunde nevoii tinerilor de a se implica în viaţa socială folosind resursele de care dispun, timp şi cunoştinţe, într-un mod structurat care îi responsabilizează. Metoda de lucru cu copii este ea însăşi o inovaţie pentru că se învaţă prin joc, pe baza cărţii “Ziggy & Zaggy – Adventures in Englishland”. Cartea este creată de profesorii Shakespeare School şi prezintă o abordare bilingvă a limbii engleze, care le crează copiiilor senzaţia că înteleg foarte uşor, ceea ce le dă încredere şi îi motivează să înveţe.

Atât copii, cât şi voluntarii au învăţat să aibă mai multa încredere în ei, să fie o echipă şi să se respecte unii pe alţii. Proiectul este un prilej pentru tinerii voluntari să devină mai creativi şi mai responsabili, iar copiii din centre îi percep ca modele de urmat. Un rezultat al proiectului pe termen lung este facilitarea includerii în viata sociala a acestor copii cu oportunităţi reduse. Prin interacţiunea cu tineri din alt mediu, ei s-au apropiat de aceştia, s-au eliberat de complexe şi au început să pună un preţ mai mare pe educaţie.

“Ne bucură extraordinar de mult această apreciere. Este, într-adevăr, un mod de a preda limba engleză care a avut un mare succes şi credem foarte mult în proiectul “Engleza pentru Viaţă”. Copiii pe care i-am întâlnit sunt atat de ambitiosi si isteti si au nevoie de oameni cu suflet care să îi susţină şi să fie alături de ei”, a declarat Adriana Alionte, vicepreşedintele Asociaţiei Shakespeare School pentru Educaţie, în cadrul ceremoniei de acordare a premiilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: