Decalajul dintre elevii din mediul rural şi cei din mediul urban, rezultat al condiţiilor de ev mediu din România. Campania „România cu acelaşi chip”

Decalajul dintre elevii din mediul rural şi cei din mediul urban, rezultat al condiţiilor de ev mediu din România. Campania „România cu acelaşi chip”

Campania „România cu acelaşi chip” îşi propune să îi ajute pe elevii din mediul rural Imagine: Adevărul

Elevii din satele şi din comunele României învaţă în continuare în condiţii grele, fără apă curentă sau canalizare în şcoli, fapt care duce la o discrepanţă între rezultatele la învăţătură ale copiilor din mediul rural în comparaţie cu cele ale elevilor din oraşe. Un lanţ de magazine va dubla sumele donate de clienţi la casele de marcat şi le va folosi pentru a-i ajuta pe elevii din mediul rural să aibă mai multe şanse la educaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Retailer-ul Lidl îi încurajează pe clienţi să doneze la urnele de la casele de marcat, pentru o educaţie de calitate, iar la final, compania va dubla suma strânsă în cadrul unei campanii numite „România cu acelaşi chip”.
 
„Un procent de 42,23% din elevii din mediul rural şi 25,80% din elevii din mediul urban nu au promovat examenul de bacalaureat, conform informaţiilor statistice din perioada în care s-a desfăşurat studiul România cu un singur chip (septembrie 2019 – ianuarie 2020)” se arată în comunicat.
 
Datele studiului citat de companie arată că 35,26% din elevii din mediul rural nu au promovat examenul de evaluare naţională, conform informaţiilor statistice din perioada în care s-a desfăşurat studiul „România cu un singur chip”. 
 
În urma examenului de evaluare naţională din sesiunea din 2020, numărul elevilor a crescut: 38% din elevii din mediul rural nu au promovat examenul de evaluare naţională.
 

Şcoala ca în Evul Mediu

 
Studiul a relevat că 38% din şcolile din mediul rural au grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă şi fără canalizare. În mediul urban, 7% din şcoli au aceleaşi condiţii.
 
„În contextul în care, în România, 38% din şcolile din mediul rural au grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă şi fără canalizare, din 1 iulie, Lidl organizează o campanie de donaţii la casele de marcat, pentru a susţine unul dintre ONG-urile implicate în grupul de lucru România Solidară, World Vision România, care a propus o soluţie eficientă pentru a diminua decalajele dintre mediul urban şi cel rural: reamenajarea şcolilor din zonele defavorizate. Demersul face parte din campania #EroiNestiuti, desfăşurată de World Vision cu ocazia aniversării a 30 de ani de activitate în România”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare şi CSR Lidl România.
 
O altă discrepanţă constă în faptul că în România sunt 524 de spitale, dintre care doar 52 sunt în mediul rural, cu toate că 46,15% din populaţia ţării trăieşte aici.
 
„De aceea, am aderat la România solidară, un program demarat de partenerii noştri de la Ambasada Sustenabilităţii, care îşi propune să identifice şi să implementeze cele mai eficiente soluţii pentru eradicarea sărăciei de la noi din ţară. Unul dintre modurile prin care putem duce lupta aceasta este să investim în educaţie: în educaţie de calitate pentru toţi copiii, ca să putem diminua discrepanţele dintre urban versus rural, în speranţa unui viitor mai bun”, a mai spus reprezentanta companiei.
 

Obiectivele campaniei

 
Studiul „România cu un singur chip” urmăreşte, printr-o analiză statistică, măsurarea decalajelor existente între mediul urban şi mediul rural, pentru a arăta unde este necesară contribuţia accelerată pentru îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Organizaţiei Naţiunilor Unite. 
 
„Nevoia eradicării sărăciei a fost doar una dintre concluziile proiectului, aşadar Lidl s-a alăturat programului România Solidară demarat de Ambasada Sustenabilităţii în România. Astfel, prin susţinerea acordată organizaţiei World Vision, care va reamenaja o serie de şcoli din zonele defavorizate, Lidl va contribui direct la îmbunătăţirea calităţii educaţiei şi combaterea sărăciei din mediul rural. În acest demers, Lidl încurajează clienţii şi comunitatea să se alăture cauzei şi, în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020, să doneze la urnele de la casele de marcat, pentru o educaţie de calitate, iar la final, retailerul va dubla suma strânsă”, spun reprezentanţii Lidl. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: