Va fi introdus „modelul suedez“ pe drumurile naționale. Ce înseamnă noul sistem de siguranță 2+1

0
Publicat:

Ministerul Transporturilor a publicat, săptămâna aceasta, un proiect de ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR.

MT pregăteşte introducerea sistemului suedez de circulație 2+1, Foto: Arhivă Adevărul
MT pregăteşte introducerea sistemului suedez de circulație 2+1, Foto: Arhivă Adevărul

,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.

Potrivit sursei citate, ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1.

,,Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată MT.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de CNAIR, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200, spun reprezentanţii Ministerului.

În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul de circulație 2+1, Compania a constatat scăderea numărului de accidente rutiere și reducerea ambuteiajelor, rezultatele proiectului pilot fiind încurajatoare pentru aplicarea sistemului.

Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că a reușit includerea Autostrăzii Moldovei în PNRR tocmai arătând Comisiei Europene „crucile de pe DN 2” și a cerut sprijin la MAI pentru continuarea proiectului.

Proiectul poate fi consultat aici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite